2024
Mercedes-Benz е свързан с някои от най-важните събития в българската автомобилна история. От тази марка е първият автомобил в армията, който е и първият бензинов автомобил, пристигнал у нас. Първите автомобили в царския гараж също са Mercedes, най-масово използваните камиони в нашите автомобилни отделения по време на Първата световна война, са Benz, а леките автомобили, предпочитани от военното командване, са Mercedes.
Когато през 1926 г. Mercedes и Benz се сливат, дейността на старите вносители е преустановена, но още в рамките на същата година, Mercedes-Benz вече има официален представител за България в лицето на Леон Арие. Сред най-атрактивните фрагменти от неговата дейност без съмнение е изграждането на изключителния за времето си, а и доста интересен от сегашна гледна точка търговско-сервизен център на марката, открит през 1929 г. на ул. „Искър“ 22 в София. Двуетажната сграда се намира на ъгъла с ул. „Бенковски“ и е проектирана специално за тази цел, като основната част от долния етаж е предназначена за изложбена зала. Първоначално, освен Mercedes-Benz там могат да бъдат разгледани от потенциалните купувачи още няколко марки автомобили, в това число и американски.
Освен с голям шоурум, специализираният център разполага с гараж, сервиз, бензиностанция, склад за резервни части, автомивка и офиси, а на срещуположния ъгъл на сградата има голям открит паркинг, който съществува и днес. В началото на 30-те години единствената марка автомобили, предлагана от Леон Арие остава Mercedes-Benz, като по същото време на няколко места на фасадата, са поставени и големи фирмени емблеми.
Сградата на първото автомобилно представителство на Mercedes-Benz в България е първата в страната, специално проектирана за тази цел. Тя съществува и днес, но е достроена с още два етажа, а фасадата е частично променена. Понастоящем там се помещава Диагностично-консултативен център 3.
През 1937 г., скоро след като вносът на Mercedes-Benz е поет от „Комерциум“ АД, новото представителство открива модерен магазин на пл. „Александър I“ в началото на ул. „Търговска“. Старият шоурум и сервизният център на ул. „Искър“ обаче продължават да се използват активно до национализацията в края на 40-те години.