Първият електромобил на Jaguar: Бушонът на Tesla направо ще гръмне

От автосалона в Женева директно по улиците на Лондон – AUTO BILD тества ексклузивно I-Pace


13
апр.
2017

КАКВА ТРАНСФОРМАЦИЯ САМО. Космически дизайн, дизелови двигатели, комбита и първият SUV – през последните няколко години Jaguar тества своите клиенти с редица смели решения. А сега британците пуснаха и първия си електромобил! Tesla от Jaguar – да не би кралицата да е започнала да слуша хип-хоп?
Не, не е задължително. I-Pace е запазил формата си въпреки яркочервения цвят на каросерията (ще се появи и серийно). Впечатление прави най-вече комбинацията от SUV каросерия и ултракъс преден капак – тези пропорции наистина отиват на електромобила. Смятаме, че с този дизайн Jaguar направо ще отвее Tesla Model X!

Така Jaguar се устремява към бъдещето: редуциран кокпит с два централно разположени въртящи се превключвателя и тъчскрийн

Вътрешното пространство на I-Pace показва, че електромобилът притежава истински предимства. Въпреки сравнително компактните размери (4,68 метра дължина) този Jag от бъдещето предлага наистина щедро място благодарение на междуосието си от 3 метра – не само за пасажерите, а и за техния багаж. Вътре се побират минимум 530 литра, отпред също има малко товарно пространство, което е по-скоро пригодено за чанта с документи. В кокпита единствено двата внушителни въртящи се превключвателя на централната конзола напомнят за концепцията на управление от настоящето, тъй като всички важни функции се управляват посредством тъчскрийн. Това също ни е познато от Tesla. Абсолютно невероятна: видимостта за водача. Въпреки предницата си този Jaguar е доста прегледен.

Под големия заден капак остава достатъчно място за справяне с всекидневните нужди – батериите са разположени в дъното на автомобила

Даваме газ – тоест ток. Jaguar обещава за серийната версия на I-Pace 400 к.с. и 700 нютонметра от първия оборот, което прави четири секунди за спринта от 0 до 100 км/ч. Тъй като обаче този Jag е – a) единичен екземпляр, и б) още не е напълно завършен, не успяваме да изживеем бурята на ускорението. Все пак не трябва да чупим колата. Също така в момента ни остава само да вярваме на електрическия пробег от 500 километра (благодарение на акумулаторни батерии с капацитет 90 кВтч), докато монтираните в този автомобил батерии са достатъчни за няколко кръгчета.
И въпреки това първият тест на I-Pace ни кара да сме още по-нетърпеливи. Досега определено не е имало електрически модел, който да излъчва такъв сексапил – дори и автомобил на Tesla. А цената от 160 000 лв. е далеч под тази на конкуренцията. Това също е ново за Jaguar.

Още по темата

Card image cap
Audi Q2: първи тест на „благородното” високо столче

8
юли
2016

Audi смалява SUV-а и така се ражда новото Q2: то е високо като типичен представител на класа, но същевременно притежава размерите на компактен модел. AUTO BILD изпробва Q2 2.0 TDI!

Card image cap
Първи впечатления Seat Leon FR 1.4 TSI ACT – Две в едно

27
май
2016

Със Seat Leon FR испанците опитват шпагат между спорта и пестеливостта. Успешен ли е компромисът?

Card image cap
Сравнение на новото A5 Coupé с BMW 430i и Mercedes C 300

20
окт.
2016

Новото Audi A5 Coupé внася свеж полъх – и се опитва да притеснява Mercedes и BMW

Card image cap
Новото Audi S5: Audi действа като Mercedes

30
авг.
2016

Новото купе на Audi изненадва с детайли, които са ни познати от Щутгарт

Card image cap
McLaren 650S срещу GT-R: джентълмен срещу Годзила

9
юни
2017

Единият е прецизен, фин, изискан. Другият: масивен, недодялан, брутален. Ние решихме да проверим кой е по-ефективен: елегантният McLaren или дивият Nissan

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: