AUTO BILD България / Първият електрически SUV на BMW

Първият електрически SUV на BMW


25
апр.
2018

BMW Group последователно продължава своята стратегия за електрификация и разширява гамата си в областта на напълно електрическата мобилност в основната си марка. BMW Concept iX3 – представено за пръв път по време на Auto China 2018 в Пекин предлага поглед към бъдещото развитие на моделната гама. Първият автомобил на марката BMW с чисто електрическо задвижване ще бъде пълноценен Sports Activity Vehicle (SAV).

Разширението на гамата от автомобили с нулеви локални емисии в комбинация с автоматизираното шофиране, High-End свързаност и новаторски дигитални услуги е сред основните сфери за развитие (ACES: Automated, Connected, Electrified and Services), с които концернът стимулира напредъка в областта на индивидуалната мобилност в рамките на стратегията NUMBER ONE > NEXT.

Сред иновациите, които ще бъдат представени съвместно с BMW Concept iX3, е и петото поколение технологията BMW eDrive. Едно решаващо преимущество на бъдещото електрическо задвижване е фактът, че електромоторът, трансмисията и мощната управляваща електроника са комбинирани в нов, собствен електрически задвижващ компонент. Петото поколение на електрическото задвижване включва и нови, по-мощни батерии. Този нов пакет от технологии осигурява значителен напредък в областите управляваща електроника, пробег, тегло, необходимост от място за вграждане и гъвкавост. То ще бъде използвано за пръв път при SAV с чисто електрическо задвижване.

Напълно електрифицираните автомобили на основната марка в бъдеще ще носят логото на марката BMW i. При концептуалния автомобил то се вижда както отстрани, така и отзад. Още днес технологията BMW eDrive е част от Plug-in хибридното задвижване на BMW iPerformance моделите и на MINI Cooper S E Countryman ALL4. При BMW Concept iX3 нейната следваща, високо интегрирана степен на развитие ще осигури чисто електрическо задвижване. Бъдещият модел на SAV-a с чисто електрическо задвижване ще разполага с технологичната база за задвижването на BMW iNext, чието представяне е планирано за 2021 година. 

Със световната премиера на BMW Concept iX3 BMW Group открива нова глава от своята стратегия за електрифициране. В бъдеще гъвкавите, модернизирани автомобилни архитектури ще са подходящи за всички видове задвижване – на предните, задните или четирите колела. Това създава възможност моделите на всички марки да бъдат оборудвани в различни форми на задвижване. След това по избор в съответният модел могат да бъдат интегрирани двигател с вътрешно горене, Plug-in хибридно задвижване или чисто електрическо задвижване.

Въвеждането на петото поколение на електрическата задвижваща технология значително опростява гъвкавата интеграция в различни автомобилни архитектури. Отделните компоненти на бъдещата задвижваща технология BMW eDrive се отличават с понижено тегло, мащабируемост и особено компактни размери. Освен това те могат да бъдат използвани многостранно в рамките на гъвкавата модулна конструкция. Концепцията на BMW на високо интегрираната задвижваща технология в бъдеще може да бъде използвана при множество моделни семейства.

За да бъде оползотворен този потенциал, освен това автомобилните архитектури на актуалните и бъдещите моделни семейства на всички марки се подготвят за интеграцията на различни видове задвижване. По този начин BMW Group ще може по съответния начин да отговори на постоянно растящото търсене на електрифицирани автомобили с голямо разнообразие на вариантите. BMW X3, върху което е базиран концептуалният автомобил, е сред първите модели, чиято архитектура се отличава с подобна гъвкавост. Освен това BMW Concept iX3 разполага с разработена специфично за модела подрама на задната ос, както и индивидуална интеграция на окачването. 

Мащабируеми компоненти, гъвкаво производство

Технологията BMW eDrive от пето поколение се отличава с особено компактните си размери. Електромоторът, трансмисията и мощната управляваща електроника за пръв път са съчетани в един компонент. По този начин значително се облекчава интеграцията в различни автомобилни архитектури. Освен това модулната конструкция позволява гъвкаво адаптиране към необходимото ниво на мощността и наличното пространство за вграждане. Друга особеност е, че за производството на електромотора не са необходими редкоземни елементи. С това BMW Group си осигурява независимост от тяхната наличност.

Принципът на модулната конструкция е оптимизиран допълнително и при разработката на високоволтовата батерия. Натрупаният от BMW i опит и фундаменталното ноу-хау в областите на технологията и дизайна на клетките се ползва последователно, за да може допълнително да се повиши мощността, енергийното съдържание, възможността за зареждане и продължителността на живота на батериите. Освен това производството на прототипи на акумулаторни клетки позволява пълноценен анализ и разбиране на процесите на създаването на клетките, както и натоварването на потенциалните доставчици за производството на клетки по собствени изисквания.

По-късният сериен модел на BMW Concept iX3 ще се произвежда от Joint Venture BMW Brilliance Automotive в Шенянг, Китай.  Разработеният за SAV-а вариант на електромотора от пето поколение развива максимална мощност над 200 кВт/ 270 к.с. Високоволтовата батерия, която също е специфична за модела, предлага нетен капацитет от над 70 кВтч. С него SAV-ът с електрическо задвижване постига пробег от над 400 км при цикъла WLTP.

Друг признак на разработената за петото поколение на технологията eDrive високоволтова батерия е оптимизираното й поведение при зареждане. Тя е оборудвана с новоразработен Charging Control Unit и е конструирана за свързване към станции за бързо зареждане с мощност до 150 кВт. При ползването на подобна станция за зареждане високоволтовата батерия може да бъде заредена за само 30 минути.

Електрическата мобилност означава диференциация и при дизайна

Отпред принадлежността към марката BMW i проличава от бъбрековидната радиаторна решетка и емблемата на марката. Затворената бъбрековидна радиаторна решетка със сини акценти осигурява демонстрираното още при BMW i Vision Dynamics подчертаване на марката BMW i. Затворената повърхност на бъбрековидната радиаторна решетка понижава въздушното съпротивление и подобрява аеродинамиката.

Освен затворената бъбрековидна радиаторна решетка на BMW с типичното за BMW i автомобилите графично оформление сред специфичните особености на BMW Concept iX3 са акцентите в цвят BMW I Blue около бъбрековидната радиаторна решетка, предната емблема на марката, по страничните прагове, както и интегрираният в задната броня дифузор в същия цвят. Тези елементи са в изразителен контраст с лаковото покритие на каросерията в Mondstein Silber matt. Освен това концептуалният прототип се оборудва с алуминиеви джанти с аеродинамично оптимизиран дизайн.

Със световната премиера на BMW Concept iX3 и представения в Пекин прототип BMW i Vision Dynamics BMW Group демонстрира спектърът на дизайнерски диференциации между марките BMW и BMW i. Излъчването на BMW i Vision Dynamics е подчинено на иновативен език на формите, който е разработен ексклузивно за BMW i моделите. Постигнатата по този начин индивидуалност на дизайна на BMW i автомобилите ще бъде характерна и за бъдещите модели на марката.

Още по темата

Card image cap
Метална „шапка” за MX-5

23
мар.
2016

Mazda ще покаже на автосалона в Ню Йорк MX-5 RF. Роудстър легендата е оборудвана със сгъваем твърд покрив и се опитва да прилича на Porsche 911 Targa.

Card image cap
От Ню Йорк: Genesis Essentia Concept

30
мар.
2018

AUTO BILD ще ви покаже звездите на New York Auto Show!

Card image cap
Ъпдейт за Skoda Rapid

22
февр.
2017

Фейслифтът на модела ще се появи при дилърите през пролетта на тази година

Card image cap
RS – най-мощната серийна версия на Octavia

9
мар.
2017

След фейслифта Skoda пусна нова топверсия на Octavia - RS 245. AUTO BILD разгледа подробно автомобила.

Card image cap

В последния брой:

Архив >