Благодарение на талантите си за движение в града Avenger има сериозен потенциал да спечели сериозен пазарен дял на Стария континент
Леле, ужас – няма 4х4! Заклетите фенове на Jeep вероятно ще скочат по-високо от „лифтнатите“ си Wrangler-и, когато се запознаят с Avenger – първия електромобил на марката. Той се произвежда в полския град Тихи, проектиран е в Италия – и е практичен малък градски SUV, насочен предимно към по-младите клиенти. И за да успокоим старите „Jeep-ъри“, бързаме да добавим: скоро Stellantis ще пусне Avenger и с двойно задвижване. Но за модела то надали ще бъде важно с оглед на факта, че 80% oт продажбите на Renegade (най-малкия Jeep до момента) в Италия, се падат на версиите само на предно.



Българските клиенти определено ще оценят 20-сантиметровия клиренс, благодарение на който батерията (нето капацитет: 51 кВтч) е дори още по-добре защитена. Италианска жилка се усеща в проектирането на броните – умишлено техните издадени елементи са пластмасови, т.е. небоядисани. Така при леки удари в града няма да се налага често да „търчите“ за завеждане на щети и да оставяте автомобила в сервиза.
Sand, Mud, Snow… бърз преглед на режимите за шофиране ви напомня, че карате Jeep, а не някое Peugeot или Citroen. Само гледайте да не избирате Eco, ако ще се движите в район със стръмни изкачвания – защото тогава Avenger разполага само с 82 от максималните 156 конски сили и определено прави впечатление на доста немощен. Впечатление прави наличието на асистент за спускане по наклон. Това не само за подчертава „Jeep-ския“ характер от маркетингова гледна точка, но и гарантира по-високо ниво на безопасност по хлъзгава настилка. Благодарение на изнесените в краищата на каросерията колела купето е неочаквано просторно за толкова къс автомобил.

Със своите 260 Нм моделът не „катапултира“ като други електрически модели – но заради ниското си тегло (1526 кг) постига ниска енергийна консумация (15,35 кВтч/100 км по WLTP). Oфициално обявеният пробег от 400 км не е далеч от реалността – тестовият автомобил ни посреща с обещание за 380, а с около 70% оставащ заряд – за малко над 300. Ако ви се наложи бързо зареждане, електрическият Jeep предлага възможност за „пълнене“ с до 100 кВт – тогава ще може да заредите батерията от 0 до 80% за 24 мин (или за 3 мин – да получите достатъчно ток за 30 км). А цените? Avenger стартира от 79 870 лева – в които е включена и важната за пробега през зимата термопомпа.


ИЗВОД
Avenger е далеч от концепцията на офроуд титана, заложена в гените на марката Jeep. Това обаче не му пречи да бъде духовит мини SUV със собствен характер, идеален за движение в града – и не само. Съществен плюс за България е приличният клиренс.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Електродвигател на предната ос; мощност 115 кВт (156 к.с.) макс. въртящ момент 260 Нм предно задвижване/1-степ. трансмисия Д/Ш/В 4084/1776/1528 мм собствено тегло 1526 кг обем на багажника 355 л капацитет на батерията (нето): 51 кВтч 0–100 км/ч за 9,0 сек макс. скорост 150 км/ч разход на електричество 15,7 кВтч/100 км цена: от 79 870 лева