Първият в света Nissan GT-R, контролиран с PlayStation®, завъртя обиколка на „Силвърстоун“, постигайки скорост от 210 км/ч


11
окт.
2017

Nissan Великобритания обедини усилия със Sony Interactive Entertainment Europe за създаването на върховния, дистанционно управляван автомобил за геймъри – Nissan GT-R /C.

В чест на появата на Gran Turismo Sport, с предстоящо лансиране в Европа на 18 октомври и навършването на 20 години от участието на Nissan в състезателния симулатор Gran Turismo, моделът бе силно модифициран, за да може да бъде управляван изцяло чрез дистанционен контролер PlayStation DualShock 4.

Само милиметри движение на бутона или ход на джойстика са абсолютно достатъчни, за да се покаже пълната мощност на GT-R. Управляваният дистанционно автомобил е способен да развие максимална скорост от 315 км/ч – неограничена за целта на проекта – без зад волана да няма никой.

Способностите на GT-R /C бяха тествани на прословутата писта „Силвърстоун” от Ян Марденборо, състезателен пилот на NISMO. Ян контролираше GT-R /Cот кокпита на хеликоптер RobinsonR44 RavenII, на който бе дадено специално разрешение да лети на ниска височина.

Марденборо е един от най-успешните състезатели в GTAcademy, революционната програма на Nissan за откриване и развитие на състезателни пилоти. Ян бе помолен да е първият водач на GT-R /C, защото е ненадминат талант както на симулатора GranTurismo, така и в реалния автомобилен спорт.

Nissanвнася изобретателност и иновация в автомобилния спорт в продължение на над 80 години, смесвайки технология с динамика, за да поддържа конкурентно предимство. От 2008 насам, Nissanнаправи и моторния спорт по-достъпен за всички чрез GTAcademy, превръщайки аматьори-геймъри в професионални състезателни пилоти.

GT-R /Cбе инженерно подготвен във Великобритания от JLBDesignLtd., като бе използван стандартен R35 от 2011 година, задвижван от V6 двигател с мощност 542 к.с. – същата година, в която Марденборо спечели GTAcademy.

В най-бързата обиколка на Марденборо(1:17,47 мин.), GT-R /Cпостигна средна скорост от 122 км/ч и достигна максимална скорост от 211 км/ч. Обиколката с дължина 2,6 км бе част от реалното трасе на пистата, като с пилот зад волана тя бе завъртяна със средна скорост от 134 км/ч.

GT-R /Cе оборудван с четири робота, които контролират волана, трансмисията, спирачките и газта. Шест компютъра, монтирани в багажника, актуализират подаваните команди със скорост 100 пъти в секунда. Позицията на волана се измерва в една част от 65000.

Непромененият контролер PS4 DualShock 4е свързан с микро-компютър, който интерпретира сигналите от джойстика и бутона и ги предава към бордовите системи на GT-R /C. Безжичното управление е с първичен обхват на действие от един километър.

За да може Марденборо да преценява правилно скоростта на автомобила в завоите, на LCD дисплей в кокпита на хеликоптера бе монтиран сензор на RacelogicVBOXMotorsport.

GT-R /Cе оборудван също с две независими системи за сигурност, работещи на различнирадиочестоти, които позволяват на двама допълнителни оператора да задействат пълно ABSспиране и да изключат двигателя в случай, че главният оператор загуби контрол върху автомобила.

Джеймс Брайтън от JLBDesignLtdкоментира: “GT-R /Cни изправи пред някои уникални предизвикателства и редица уникални решения за нас. Трябваше да гарантираме, че роботиката ще функционира ефективно по време на рязко ускорение ускорение, както и по време на завиване с високи стойности на g-силите; да осигурят реалистичен и уверен контрол върху автомобила при всякакви скорости; и да поддържат стабилна връзка между автомобила и контролера DualShock4 на различни разстояния и с минимална латентност във времето за реакция на роботите.“

“Щастлив съм да заявя, че тези предизвикателства бяха преодолени, но това е доказателство за уникалните умения на Ян, благодарение на които той успя да се справи с управлението на автомобила за много кратко време, постигайки някои истински впечатляващи времена за обиколка.”

Ян Марденборо добави: „Това бе еднократно изживяване, истински епично такова.GT-R /Cобедини двата ми свята в едно – виртуалните надпревари и реалността в моторния спорт – по начин, който никога не съм смятал за възможен.Реакцията от автомобила, когато използвах контролера DualShock 4, беше много по-ангажираща, отколкото си мислех.JLB Design свърши невероятна работа, за да накарат всичко да реагира наистина добре на контролера.

“Управлението, ускорението и спирането бяха интелигентно конфигурирани, позволявайки ми контролираното им използване, заради което наистина можех да усетя автомобила в завоите и да го задържа стабилен на бързите прави. Управлението на пълноразмерен, дистанционно контролиран GT-Rс 210 км/ч на „Силвърстоун”, преследвайки го с хеликоптер, бе незабравими преживяване. Е, това сега е иновация, която вълнува!”

През 2018 Nissan GT-R /Cще се използва за обиколка на началните и основни училища във Великобритания за насърчаване на учениците за бъдещи кариери в областта на науката, технологията, инженеринга и математиката (STEM:Science, Technology, EngineeringandMaths).

ЗаGTRR35

През октомври 2007, преди точно 10 години, Nissanпредстави R35 GT-Rпо време на Автомобилен салон Токио.

От момента на лансирането си, NissanGT-Rе на върха в сектора на луксозните спортни автомобили – безкомпромисен 4-местен спортен автомобил за ентусиазирани водачи, автомобил, който е пълно олицетворение на мотото на Nissan „Иновация, която вълнува”.

За 2017 GT-Rбе съществено модернизиран, за да задържи мястото си там, където му е мястото – на върха на езика на автомобилните ентусиасти по целия свят.

За моделна година 2017 NissanGT-Rпредлага вълнуващ нов дизайн отвътре и отвън, както и важни подобрения в ключови области, включително ревизирано шаси и повече мощност от 3,8-литровия битурбоV6 двигател с 24 клапана.GT-R2017 е също по-комфортен от преди, с по-изискан и луксозен интериор.Тези ревизии представляват най-съществените промени по R35GT-Rот представянето му през 2007.

NissanGT-R2017 се предлага във Великобритания с три нива на оборудване – Pure, RecaroиPrestige. Цените започват от 82525лири за Pureи 84 525 за Recaro. Prestigeзапочва от 85025лири с черни кожени седалки Touring, 86025е с жълтокафяви, слонова кост или червени кожени седалки Touring. Версията Track, проектирана от NISMO, започва от 94 525 лири, докато топ версията, супер ексклузивният GT-RNISMO с 600 к.с. започва от 151 525 лири.

ЗаGTSport

В сряда, 18 октомври във Великобритания, Европа, Австралия и Азия, GranTurismoSportще представи нова ера в състезателните симулатори, лансирайки достъпна игра с режими за самостоятелна или онлайн игра.

Режимите на играта варират от традиционния ArcadeModeчак до онлайн състезания, одобрени от FIA. GranTurismoSportизкова нови стандарти в състезателния жанр, като даде възможност на геймърите да развият своя виртуална кариера на пистата само с най-бързите автомобили, достъпни днес за състезателите на пистата.

За титлата ще се води борба в цялата PlayStationекосистема:BasePlayStation 4, PlayStationProиPlayStationVR.

Играчите ще могат да управляват само най-бързите и най-търсените автомобили; с над 158 автомобила в света, от концептуалните автомобили VisionGranTurismo до ексклузивните прототипи GranTurismoSportи най-реалистичните състезания.

Състезания на 17 писти в 40 различни конфигурации, вариращи от легендарната “TokyoExpressway” до винаги популярната NürburgringNordschleife („Северната дъга”) и гама от други нови писти, като например дългия половин миля овал “NorthernIsleSpeedway”.

За Ян Мърденборо

Ян Марденборо е един от най-успешните победители в GTAcademy, революционната програма на Nissan за откриване и развитие на пилоти, която от 2008 насам превърна най-добрите геймъри на GranTurismoв истински състезателни пилоти.

Ан спечели GTAcademyпрез 2011 и е първият победител, състезавал се в едноместни болиди, а през 2014 победи в надпреварите GP3 с отбора на ArdenMotorsport, докато е в програмата за млади пилоти на InfinitiRedBullRacing. Извън състезанията с едноместни болиди, представянето на Ян в болида на Ligier-Nissan (класLMP2) в „24 часа на Льо Ман 2014”бе невероятно.

През 2015 Марденборо стана един от първите победители в GTAcademy, който се състезава в LMP1 за Nissan, продължавайки кариерата си в едноместните серии в GP3.

 

Премествайки се в Япония през 2016, Марденборо направи силно впечатление като претендент за титлата в клас GT300 в шампионатите SuperGTиJapaneseFormula 3. Печелейки победи и в двата шампионата, Ян се изкачи в клас GT500 в SuperGT и най-високото ниво на японския шампионат за едноместни болиди, SuperFormula, през 2017.

В момента Ян се състезава за TeamImpulс 2017 NissanGT-RNISMOGT500 в JapaneseSuperGTSeries.

ЗаJLBDesignLtd.

Инженерното проектиране на елементите за дистанционен контрол бе извършено от д-р Джеймс Брайтън и екипа му в JLBDesign.

Джеймс е построил над 70 пълноразмерни, дистанционно контролирани превозни средства, включително автомобили, лодки, автобуси и камиони през последните 15 години. Той има 23-годишен опит в областта на автомобилостроенето, моторния спорт и офроуд автомобилите.

За JLBDesignLtd. GTR /Cе най-бързият и най-усъвършенстван автомобил до момента. Джеймс управлява също AdvancedVehicleEngineeringCentreв Университета Кранфилд, който специализира в приложни изследвания, дизайн, развитие и обучение в сферата на модерната технология за приложение в автомобили, офроуд превозни средства и моторен спорт, заедно с разработването на нови леки материали и свързаната с тях технология.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: