Първите бронирани електрически бусове


8
сеп.
2020

Бусовете с електрическо задвижване имат проблеми с дългите разстояния, но притежават неоспорими предимства в градските райони. Марки като MAN, Mercedes, Fiat, Ford или VW предлагат успешни модели като Transit, Ducato или Sprinter не само с „богати“ на въртящ момент дизелови двигатели, но и с електрически агрегати.

MAN дори се превръща в първия производител на товарни и лекотоворани автомобили, който предлага електрически брониран „транспортьор“ за пари. Флотилият от модела наскоро беше предадена на компанията за охранителни услуги Prosegur. Електрическият бус MAN eTGE, който бе превърнат от компанията Stoof в сигурен инкасо автомобили, вече ежедневно транспортира ценности в района на Потсдам, Германия.

Въпреки леката бронировка машината е достатъчно сигурна.

Леката бронировка компенсира тежката батерия

За база на бронирания електрически модел е използван товарен MAN TGE 3.140 E, който е получил бронировка клас FB3. Предизвикателството тук е било да се използват максимално леки материали, които имат същия клас на устойчивост като конвенционалните. Със собствено тегло малко под 3,2 тона електрическият брониран автомобил може да превозва до трима души освен ценностите. Обикновено бусовете изминават от 60 до 70 километра на ден. Следователно, автономният електрически пробег от 115 километра е напълно достатъчен. Докато MAN eTGE е в процес на пробна експлоатация за Prosegur, Daimler е напред с материала. Amazon наскоро поръча 1800 електрически буса Mercedes eVito и eSprinter.

Amazon иска да направи своята товарна флотилия CO2 неутрална

„Все още се нуждаем от иновации и партньорства с автомобилни производители като Mercedes-Benz, за да намалим въглеродните емисии в транспортния сектор и да се преборим с кризата около промените в климатика“, обяснява Джеф Безос, основател и главен изпълнителен директор на Amazon, „добавянето на 1800 електрически превозни средства към флотилията е нова стъпка по пътя ни към изграждането на най-устойчивата транспортна флотилия в света и ние ще побързаме да пуснем тези превозни средства по пътищата по-късно през тази година.” 1200 Всичките 1200 Mercedes eSprinter за Amazon са товарни микробуси в изпълнение с висок покрив и общо тегло на автомобила 3,5 тона. Техният електрически мотор със 115 к.с. (85 кВт) и 295 Нм задвижва предните колела. Машините, произведени за Amazon разполагат с капацитет на батерията от 47 кВтч, автономен пробег 168 километра и максимален полезен товар от 891 килограма. Функцията за бързо зареждане осигурява гъвкавост, благодарение на която батерията може да се презареди от 10 до 80 процента за малко под половин час.

1800 електрически Mercedes-a ще работят за Amazon.

600-те броя eVito са предназначени предимно за локален транспорт без вредни емисии в рамките на последната миля. Капацитетът на батерията от 35 кВтч осигурява пробег до 184 километра, като пълният капацитет е наличен след шест часа зареждане. Задвижващата система е до голяма степен идентична с тази на eSprinter. Ако eVito се използва главно в градските райони – като бусовете на Amazon – максималната скорост от 80 км/ч запазва енергийните резерви и по този начин увеличава пробега.

Fiat E-Ducato предлага множество варианти на каросерията

Подобни предложения има и Fiat в лицето на успешния модел на E-Ducato, който предлага товарен обем от 10 до 17 кубически метра и полезен товар до 1950 килограма. Както и при Mercedes eSprinter, при необходимост могат да бъдат внедрени различни версии на каросерията и надстройката, така че клиентите да могат да конфигурират буса, както желаят. Това важи и за батерията на Ducato, която се предлага за пробег между 220 и 360 километра. Електрическият мотор на E-Ducato развива 122 к.с. (90 кВт) и 280 Нм, максималната скорост е ограничена до 100 км/ч. Френската група PSA използва своята универсална електрическа платформа EMP2 и иска да получи възможно най-голямото парче от все по-доходоносния пай с технически идентичните Citroën e-Jumpy, Opel Vivaro-e и Peugeot e-Expert.

Голямо разнообразие: Fiat E-Ducato може да бъде съобразен с индивидуалните изисквания на клиентите.

Volkswagen се намесва в играта с разработените от тунингспециалиста AbeCaddy и eTransporter. Около две години ще изминат, преди електрическият Bully да стигне до дилърите – а зa ID.Cargo ще трябва да почакаме дори повече. С мощност от 112 к.с. (83 кВт) и въртящ момент от 200 Нм, задвижващите механизми са идентични и при двата модела VW използват съществуващата платформа.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >