Първа помощ при „паднал“ акумулатор

При много от модерните автомобили задният капак, капакът на резервоара, паркинг спирачката или шибедахът се задействат електрически. Какво става обаче, ако акумулаторът се изтощи?


25
май
2017

ВРЕМЕТО В ХАМБУРГ: слънцето изгрява за момент, а в следващия миг отново започва да вали дъжд. Жалко, че докато правя барбекю в парка, съм оставил колата с включено запалване, светлини и радио. Акумулаторът ми ненадейно пада… Доста глупава ситуация, в която не помага и ръководството за употреба. Как да отворя задния капак, да затворя прозорците и шибедаха или пък да изключа паркинг спирачката? На тази страница ще разберете как да се справите с подобни проблеми.

ПРОЗОРЦИТЕ НЕ MOЖЕ ДА БЪДАТ ЗАТВОРЕНИ

НОРМАЛНО: Механиката на вратата се задвижва от електромотор, който вдига и сваля страничните прозорци.

ПРОБЛЕМ: Няма аварийно затваряне, което означава, че при изтощен акумулатор прозорците си остават в отворено положение.

РЕШЕНИЕ: Най-лесното решение е втори акумулатор плюс допълнителен кабел. По-сложен вариант е демонтаж на тапицерията на вратата и ръчно навиване на прозореца.

ШИБЕДАХЪТ СТАЧКУВА

НОРМАЛНО: Електромотор в покрива или в страничната част на багажника отваря и затваря шибедаха (плъзгащия се покрив).

ПРОБЛЕМ: Няма свободно достъпна ръчка, с която при липса на ток шибедахът да бъде затворен ръчно.

РЕШЕНИЕ: Често на мотора на шибедаха има шестостенен отвор. Тук можете да вкарате инструмент и да затворите плъзгащия се покрив посредством навиване. Двигателят е скрит под тапицерията.

АВТОМОБИЛЪТ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОТВОРИ

НОРМАЛНО: Предавателят изпраща сигнал до ключалките на вратата, които се отключват електромеханично.

ПРОБЛЕМ: Автомобилът е паркиран и заключен, акумулаторът е паднал, няма ток за предавателя. За съжаление модерните автомобили не са оборудвани с класическа ключалка на вратите!

РЕШЕНИЕ: Повечето предаватели разполагат с авариен ключ за ключалката на вратата. За съжаление подходящите отвори на аварийните ключалки са доста добре скрити.

СПРЕЛИ СТЕ НА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ И НЕ МОЖЕТЕ ДА ЗАРЕДИТЕ

НОРМАЛНО: Отварянето на капака на резервоара става посредством натискане на бутон или капакът се отваря автоматично чрез задействане на централното заключване.

ПРОБЛЕМ: При смущение в електрическата система електромоторът не функционира, капакът не се отваря и не можете да заредите с гориво.

РЕШЕНИЕ: При повечето автомобили в багажника, зад тапицерията има аварийно отключване на капака на резервоара. То се намира от страната на капака на резервоара. Посредством издърпване на шнур освобождавате блокиращата кука и капакът се отваря.

Още по темата

Card image cap
Mazda 6 на старо: „петица“ за шестицата

12
ян.
2018

По-свежа, по-спортна, по-емоционална - с Mazda 6 японският производител скъса с еснафския си имидж. И при това автомобилът остана все така стабилен. Употребяваните "шестици" го доказват.

Card image cap
VW Golf II GTI G60 срещу Golf VII GTI: Дуелът на поколенията Golf

4
ян.
2017

Две бегачки на VW в лявата лента. Едната е вече на 26 години, другата само на 3. Малко по-различното сравнение на GTI

Card image cap
Топ 20 на най-продаваните употребявани автомобили: 12-то място Ford Focus (2010 до днес)

14
февр.
2018

AUTO BILD ще ви разкрие проблемните зони на тези модели

Card image cap

В последния брой:

Архив >