2017
ВРЕМЕТО В ХАМБУРГ: слънцето изгрява за момент, а в следващия миг отново започва да вали дъжд. Жалко, че докато правя барбекю в парка, съм оставил колата с включено запалване, светлини и радио. Акумулаторът ми ненадейно пада… Доста глупава ситуация, в която не помага и ръководството за употреба. Как да отворя задния капак, да затворя прозорците и шибедаха или пък да изключа паркинг спирачката? На тази страница ще разберете как да се справите с подобни проблеми.
ПРОЗОРЦИТЕ НЕ MOЖЕ ДА БЪДАТ ЗАТВОРЕНИ
НОРМАЛНО: Механиката на вратата се задвижва от електромотор, който вдига и сваля страничните прозорци.
ПРОБЛЕМ: Няма аварийно затваряне, което означава, че при изтощен акумулатор прозорците си остават в отворено положение.
РЕШЕНИЕ: Най-лесното решение е втори акумулатор плюс допълнителен кабел. По-сложен вариант е демонтаж на тапицерията на вратата и ръчно навиване на прозореца.
ШИБЕДАХЪТ СТАЧКУВА
НОРМАЛНО: Електромотор в покрива или в страничната част на багажника отваря и затваря шибедаха (плъзгащия се покрив).
ПРОБЛЕМ: Няма свободно достъпна ръчка, с която при липса на ток шибедахът да бъде затворен ръчно.
РЕШЕНИЕ: Често на мотора на шибедаха има шестостенен отвор. Тук можете да вкарате инструмент и да затворите плъзгащия се покрив посредством навиване. Двигателят е скрит под тапицерията.
АВТОМОБИЛЪТ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ОТВОРИ
НОРМАЛНО: Предавателят изпраща сигнал до ключалките на вратата, които се отключват електромеханично.
ПРОБЛЕМ: Автомобилът е паркиран и заключен, акумулаторът е паднал, няма ток за предавателя. За съжаление модерните автомобили не са оборудвани с класическа ключалка на вратите!
РЕШЕНИЕ: Повечето предаватели разполагат с авариен ключ за ключалката на вратата. За съжаление подходящите отвори на аварийните ключалки са доста добре скрити.
СПРЕЛИ СТЕ НА БЕНЗИНОСТАНЦИЯ И НЕ МОЖЕТЕ ДА ЗАРЕДИТЕ
НОРМАЛНО: Отварянето на капака на резервоара става посредством натискане на бутон или капакът се отваря автоматично чрез задействане на централното заключване.
ПРОБЛЕМ: При смущение в електрическата система електромоторът не функционира, капакът не се отваря и не можете да заредите с гориво.
РЕШЕНИЕ: При повечето автомобили в багажника, зад тапицерията има аварийно отключване на капака на резервоара. То се намира от страната на капака на резервоара. Посредством издърпване на шнур освобождавате блокиращата кука и капакът се отваря.