Първата MPS-Mazda щеше да се конкурира с Mitsubishi и Subaru


5
апр.
2021

626 можеше да е първия MPS модел на Mazda. Със спойлери и турбо  V6 двигатял тя трябваше да се изправи срещу Lancer Evo и Impreza STI. За съжаление нещата не се получиха!

През 90-те години на миналия век за рали почитателите има само две опции: Mitsubishi или Subaru. Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza WRX доминират на пистите, а цивилните им версии също завладяват сърцата на феновете с двойното си задвижване и турбо 4-цилиндровите си мотори. В това време Mazda играе само ролята на зрител. Нещата обаче можеха да се развият и по друг начин…

През 2000 г. Mazda представя студията 626 MPS Concept, блолид със спойлери и крила и с битурбо агрегат. Автомобил, който би имал потенциала да осигури на марката част от пазара при рали-седаните с 4х4.

Mazda 626 MPS с тунингован Twinturbo-V6 мотор с 280 к.с.

За да се конкурира с Evo и STI от Mazda се заемат сериозно с 626 MPS. Докато Mitsubishi и Subaru залагат на 4-цилиндрови турбо двигатели, MPS е с 2,5-литров V6 с битурбо. В MPS моторът разполага с 280 к.с. и максимален въртящ момент от 392 Нм. „Спънатата“ мощност се дължи на доброволното налаганото самоограничение в Япония и би могла да бъде много по-голяма в действителност. Допълнителните конски сили са постигнати чрез оптимизиране на софтуера за управление на двигателя, по-голям интеркуулер и спортна ауспухова уредба.  Трансмисията е 5-степенна механична, а задвижването естествено е двойно. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за под 5 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. Собственото тегло на модела е малко по-високо от това на конкурентите – 1380 кг.

Регулиращо се окачване и спортна спирачна уредба в Mazda 626 MPS

Нещата обаче нямало да бъдат решени само с голяма мощност. Инженерите са оборудвали 626 MPS с окачване с регулиращи се пружини, по-широка следа и джанти с размер 8×18 цола.  За спирането се грижела 6-бутална уредба отпред и 4-бутална отзад, а вентилираните дискове били с размер 345 на предната, респективно 315 милиметър на задната ос.

Внушителният спойлер имитира Mitsubishi Evo и Subaru STI

Ако тези аргументи не са ви достатъчни, то погледнете външния вид на модела: големи вентилационни отвори, по-широки калници и огромен спойлер цитират Evo и STI – те биха могли да бъдат дело и на различни тунинг-специалисти. От задната броня излизат две дебели ауспухови тръби, а отпред има два фара за мъгла. По-големите брони играят важна роля за охлаждането, а спойлерът действително осигурява налягане на притискане. Единствено кокпитът можеше да бъде по-спортен. Все пак има допълнителни уреди, алуминиев скоростен лост и спортни педали.

Тази 626 можеше да е първата MPS-Mazda

Всичко това звучи като доста вълнуващ автомобил. Изглежда обаче 626 MPS Concept не е била особено добре приета от публиката. Вследствие на това от Mazda са оценили интереса към противника на Evo като недостатъчен. Освен това през 2000 г. 626 се е намирала малко преди смяна на поколенията – през 2002 г. излиза следващата 626. Разработката на спортната версия на Mazda6 не би си струвала.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин