Първата ни среща със 7-местния Citroen C3 Aircross (ВИДЕО)

1110
2024

Още през миналата 2023 година, Citroen представи е-С3, с което извади на пазара една малка алтернатива на Dacia Spring. И ако сега някои си казва, ОК този С3 вероятно не е лоша кола, но ми е малко тясна в раменете, нужно ми е повече място за хора и багаж, за него е предвиден този С3 Aircross. Това е новото поколение с до 7 места. Идеята ни е днес да разгледаме този модел по-подробно.

Да започнем нашата кратка обиколка от предницата на С3 Aircross. По отношение на визията няма кой знае какво ново, все пак моделът напомня на класическия С3. Тези фарове определено са заимствани от С3. Но, от друга страна, съществуват и промени. Така например при тази загатната предна решетка, която сега тук странично слиза леко надолу, като по този начин интегрира малко по-добре предните светлини. А като слезем леко по-надолу, виждаме също тази нова предна броня, която видимо е минала малко по-напред и съответно навън. В страни имаме тези наричани от Citroen – Color Clips и налични още при С3. Но тук са вертикално ориентирани, докато при конвенционалния С3 бяха хоризонтално разположени. С което мисля, че може да преминем към страничния профил. А там става изключително интересно, защото както казват самите французи от Citroen, единственото нещо, което от тази страна са заимствали от първоначалния С3, това е вратата на шофьора и логично вратата на неговия спътник. Всичко останало действително е напълно различно. Междуосието е 2,67 м, което за пасажерите на втория ред несъмнено е предимство. И да, колата по принцип е по-дълга, в сравнение с конвенционалния С3 – цели 38 см повече, като сега външната дължина е 4,39 м. А и още нещо, което сега много добре се вижда по тези издути калници, те добавят около 2 см от всяка страна, така че при широчината също имаме плюс от 4 см, ако сравняваме с нормалния С3. След което може да продължим със задницата.

Сега вече от друга позиция на камерата може да обърнем внимание на задните светлини, защото те са с изцяло ново оформление. Поне по отношение на основната им форма. Разбираемо е също така, че този дизайн с три оформени блока, подобно на фаровете отпред, тук също е възприет при стоповете. В центъра е поставено голямото ретро-лого, черната лента го свързва със светлините, а самата тя е триизмерно оформена.  Изглежда доста шик и придава на колата атлетична осанка. Под логото виждаме надписа Aircross. В началото споменах, че автомобилът се предлага също така като версия със 7 места, естествено е любопитно да разберем, колко място остава така за багаж при седем пътника на борда. И сега тадам! Не остава почти някакво пространство в багажника!

Колегите от Citroen в случая говорят за около 40 литра, предвидени за багаж. Честно казано в момента не ги виждам много къде са, но пък за сметка на това, има място за седем пътника. Ако обаче си изберете версия с 5 седящи места, тогава, това мога да ви издам, на разположение в багажника има от 460 до 1600 литра пространство за багаж отзад. Това си е доста добро постижение за автомобил, който няма дори 4,40 м дължина.

В областта на арматурното табло всичко ми изглежда вече доста познато. Причината е, че всичко това до голяма степен е възприето от е-С3 или от конвенционалния С3. Ще се предлагат три разновидности: бензинов, хибрид и изцяло електрическия е-С3 Aircross. Да започнем от бензиновия. Той е със 100 к.с. Пълният хибрид е със 136 к.с. Докато електрическата версия пристига със 113 к.с. както и пробег от 300 км според WLTP. Това си е доста прилична стойност. А който желае да получи повече от 300 км, той по-скоро трябва да избере бензиновия или пък да изчака до 2025 година, когато трябва да се появи също така версия с пробег от 400 км според WLTP. Кога обаче ще може да бъде закупен този С3 Aircross тук? Героят от нашето видео С3 Aircross ще се появи през есента на 2024 при дилърите. Цените за сега се пазят в тайна. В момента обаче С3 Aircross стартира в Германия от 19.900 евро. Ще рече малко под 20.000 евро. Дали този ще се въздържи да не прескача границата, за съжаление все още не зная. От Citroen също не могат да ми кажат, но се надяваме да се предлага на първоначална цена от около 20.000 евро, докато електрическият е-С3 Aircross ще стартира като база някъде около 24.000 – 25.000 евро.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин