2024
Сред експонатите на голямата годишна изложба от шестия национален преглед на движението за Техническо и научно творчество на младежта, проведена през октомври 1973 г. на територията на панаирното градче в Пловдив, се откроява и един интересен спортен автомобил, който е и първият по рода си, показван някога от ТНТМ.
„Най-много спорове, пише в тази връзка в. „Авто мото“, се разгаряха край причудливото превозно средство, което е наречено от създателите си „състезателен автомобил Формла-3“. В автомобила е използван двигател Wartburg и притежава, колкото чудновати, толкова и рационални решения. Така например зад малкото стабилизиращо крило стърчат три големи тръби за отвеждането на газовете от всеки цилиндър поотделно. Тази разработка на учениците от Окръжната станция на младите техници в Михайловград беше кръстена от посетителите на изложбата „Автомобил – шум“, поради големия трясък, с който се придвижваше по алеите, но тя показа, че расте едно младо поколение, изпълнено със смели идеи.“

Конструкцията, създадена от колектив с ръководител Николай Кръстев, не блести с особени стилистични или технически идеи, но заслужава внимание най-вече за това, че е първият по рода си опит за създаването на пистов състезателен автомобил в България. Двигателят от Wartburg очевидно е предпочитан и от други самодейни констуркори от този период, сред които е и пловдивският изобретател Христо Христов. През 1977 г. той прави втората българска Формула, като през следващите три години у нас са направени още три подобни прототипа, след което идеята за създаването на едноместен пистов болид в България завинаги потъва в историята.