Новини » Прототип на BMW с автономно управление замесен в тежка катастрофа

Прототип на BMW с автономно управление замесен в тежка катастрофа

1608
2022

Тежка катастрофа с участието на BMW iX потресе германската провинция Баден-Вюртемберг. Мъж загина на път B28 близо до Рьомерщайн, а други осем души са с тежки наранявания.

Общо четири автомобила са замесени в инцидента, станал в регион Ройтлинген. BMW iX, управлявано от 43-годишен водач, се движи между село Зайнинген и квартал Лайхингер на Фелдщетен. В автомобила е пътувало и дете на година и половина, както и 42-годишна жена и двама мъже (31 г., 47 г.). По неизяснени засега обстоятелства SUV-ът на ток е навлязъл в насрещното движение, където се удря в Citroën, управляван от 70-годишен шофьор. Вследствие на сблъсъка френският автомобил попада в насрещното движение, където се блъска челно в Seat Alhambra. Seat-ът изхвърча в канавката и двигателят му веднага се е запалва. След това BMW-то се блъска в идващия отсреща бус Mercedes Vito. Пътникът (33 г.) в него е загинал на мястото на инцидента, а 42-годишният пасажер до водача в BMW-то е с тежки травми. Всички участници в катастрофата са откарани в болници.

В първите доклади полицията представя злополучния iX като „автономен електромобил прототип“. Дали по време на инцидента той е бил управляван от мъжа на шофьорската седалка или не, тепърва ще бъде разследвано. Днес, цитирани от BILD, източници от BMW уточняват: „Автомобилът разполага със системи за асистенция на водача Level 2, които вече се поставят и на серийните автомобили и подпомагат водача, ако той желае това. При автомобилите Level 2 водачът винаги носи отговорност.“

По данни на BILD вероятно става въпрос за прототип, върху който са тествани еволюции за подобрение на BMW Driving Assistant Professional. Към момента този пакет от системи използва радар, камери и сензори, за да задържа автомобила в лентата, да поддържа дистанция до превозното средство отпред и да инициира автоматично аварийно спиране при необходимост – но водачът има право да пусне волана само за съвсем кратко време. Следващата цел е достигането на Level 3, т.е. без необходимост шофьорът да поставя крака на педалите и ръце на волана. Засега това предлага единствено Mercedes.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин