Прототипът The Little Bastard на Porsche: непреходна елегантност


15
ян.
2021

Както при всички производители на автомобили, и при Porsche много невероятни протипи завършват просто като спомен, заключени в някое хале – скрити от погледите на широката общественост. Главният дизайнер на Porsche Майкъл Маурер представи своя архив на строго секретни прототипи във Вайсах в края на 2020 г. и показа най-вълнуващите концепции. Но 550one от 2008 г. липсваше в колекцията. Бившият дизайнер на Volkswagen Валтер де Силва сега разкри пазената 20 години в тайна машина през профила си в Instagram.

Лично Фердинанд Пийх поръчва направата на прототипа.
https://www.instagram.com/p/CJi82-NpZf6/?utm_source=ig_embed

Поклон пред The Little Bastard на Джеймс Дийн

550one е направено в знак на почит към Porsche 550 Spyder „Little Bastard“ на Джеймс Дийн, с което актьорът катастрофира на 30 септември 1955 година. Бившият шеф на групата VW Фердинанд Пийх (1937-2019) лично е поръчал 550one. Прототипът е базиран на Boxster (Typ 987), но гледан отпред напомня съвсем малко на спортния автомобил с централно разположен двигател – с по-кръгли фарове и по-големи въздухозаборници в бронята. Като цяло външният вид на 550one е по-изчистен и не излъчва агресия. Формата на каросерията е „разчупена“ само с три вентилационни отвора на задния калник. Страничните огледала са поставени на фини стойки върху вратите. Задната част е шоколадовата страна на уникалното Porsche – с централно разположена изпускателна тръба в дифузьора, вертикално насочени светлини и пет вентилационни отвора в два реда на капака на двигателя (за него няма информация).

6-степенна трансмисия с „отворена“ конзола на скоростния лост и ремъци като дръжки на вратите.
https://www.instagram.com/p/CJi82-NpZf6/?utm_source=ig_embed

Macan „спъва“ серийното производство на 550one

Валтер де Силва проектира пуристкия интериор, който е ограничен само до най-необходимите контролери. Оформлението на таблото е традиционно за Porsche с пет кръгли уреда и централни дюзи за вентилацията. Използвана е много кожа в комбинация с алуминий. Широката централна конзола разделя водача от пътника – както при новите модели Porsche. Шестстепенната скоростна кутия с отворена конзола на лоста и дръжки от плат на вратите отвътре създават усещане за олекотена конструкция и спортна опростеност. Но остава въпросът: защо Porsche 550one никога не стига до серийно производство? Според италианското издание Quattroruote на пътя му се е изпречил малкият SUV, наречен Macan, който е трябва спешно да запълни „дупката“ в портфолиото на Porsche. Така 550one остава забравено в залата за прототипи.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >