Прототипите на Peugeot: лаборатории за идеи


21
апр.
2020

За Peugeot концептуалните автомобили не са упражнение по дизайн. Те са част от стратегията на Марката. Те са визия на имиджа й, която подхранва и вдъхновява стилистичната и технологичната визия в дългосрочен план. Те са еквивалентът на висшата мода срещу прет-а-порте в модния свят.

От няколко години концептите на PEUGEOT имат реалистични размери (архитектура и размер на колелата) и са оборудвани с елементи, които могат да се пресъздадат в серийните автомобили.

С 210 годишна история, концептуалните автомобили подхранват ДНК-то на PEUGEOT.

Първият истински опит за концептуален автомобил се ражда през 1984 г.: това е Peugeot Quasar. Истинска технологична витрина, за пръв път инженери и дизайнери получават карт бланш да създадат фантастичен предмет, извън всякакви индустриални рамки. Жерар Велтер, който по това време все още е дизайнер, проектира каросерията по скица на Ерик Берхе. Той е един от основоположниците на стила на Peugeot 205 и е директор Дизайн на марката от 1998 до 2007 г. Интериорът, футуристичен за епохата, е проектиран от Пол Брак. Базата е взета от легендарния 205 Turbo 16, както и двигателят, който в случая е с 600 к.с. Следващите концептуални автомобили винаги са поддържали връзката с моторните спортове, любими на Жерар Велтер. Представен пред публика по време на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд, Peugeot Proxima е задвижван от битурбо V6 двигател с 680 к.с. С подобен двигател Peugeot Oxya достига 350 км/ч на високоскоростната изпитателна писта Нардо през 1988 г.

През 2010 г. със SR1 стартира новата ера в дизайна на PEUGEOT с назначаването на Жил Видал.

Peugeot Onyx

През 2012 г., PEUGEOT Onyx е първият манифест на Марката по стил, който се използва за изпитание на естествени материали като мед, както и за възприемането на новата позиция на емблемата в центъра на решетката. Линията Onyx е и първата пълна линия на Марката с концептуални автомобил, скутер и велосипед.

В началото на търсенето на всяко вдъхновение, дизайнерите проучват тенденциите в широк обхват от сфери като архитектура, мода, изкуство или мобилност. Целта е да се излезе извън автомобилния бранш, за да се усетят новите очаквания, новите нужди и тенденции в другите области, всичко това изцяло в полза на бъдещите клиенти. Това се отразява както на екстериорния и интериорния дизайн, така и на търсенето на нови цветове и материали.

След като спецификациите са съставени (или така нареченият „mood board“), отделът по дизайн на Peugeot прави конкурс между всичките си дизайнери. Някои от тях работят денонощно, включително и през уикендите, за да се опитат да спечелят престижния конкурс. Когато списъкът е определен, се правят цифрови модели и макети в мащаб 1:1, за да се видят обемите и общият баланс на предмета. След дълги часове на обсъждане на най-високо ниво бива избран проектът, който най-много се доближава до първоначалната спецификация. Следва 3D дигитализация и CAD фаза, за да се проектира прецизен дигитален модел. Изчислява се нов, по-детайлен макет в мащаб 1:1. Този модел ще бъде използван, за да се изчистят детайлите, да се направят корекции и изберат повърхности, да се определи финалният цвят на концепта. Процесът се повтаря и при интериора.  

Peugeot Instinct Concept

Тогава проектът се поверява на водещи компании в областта на моделирането и производството на макети. Те са единствените, способни да отговарят на високите изисквания и стандарти на дизайнера.  

Едно от основните предизвикателства при създаването на концептуален автомобил е ограничението във времето. Много често той се прави за излагане на щанда на Марката по време на голямо събитие като автомобилен салон. Не може да има закъснение. За по-малко от година трябва да се премине от началните скици към завършен, функционален oбект. Ако новите дигитални инструменти като очила за виртуална реалност или C.A.V.E правят дизайнерската работа много по-лесна днес, то изпипването на детайлите и прецизирането за възможни само върху физически обекти.

Peugeot Fractal

Концептуалните автомобили са и възможност за изграждане на партньорства с малки и средни предприятия или занаятчии. За EXALT е създаден специален аромат по поръчка с парфюмиерите EX-NIHILO, за да се направи усещането още по-съвършено. В e-LEGEND интериорът от дърво палдао е направен от производителя на мебели HERVET. Изградени са и партньорства с международни лидери като SAMSUNG за INSTINCT или FOCAL за камиона за храна FRACTAL.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >