2025
ZF разработи иновативна система за термомениджмънт
Изпипването на периферните агрегати може да спести много енергия. А това е изключително важно при експлоатация на автомобила през зимата, защото електромобилите нямат двигател с вътрешно горене, който е основен източник на топлина. Усъвършенствайки термопомпата, сега ZF отбелязва скок по отношение на иновациите, като използва компактна конструкция и използва пропан (R 290) като хладилен агент. Очаква се новият тип система да получи регулаторно одобрение през 2026 г. Основното й предимство се състои в подобреното термично управление с минимална употреба на хладилен агент.
Зареждане със 150 грама, което се равнява горе-долу на количеството за бутилка газ за туристи, трябва да бъде достатъчно за целия живот на автомобила. По отношение на енергията това представлява огромен скок: постоянната мощност на термопомпата се вдига с 10 процента, което сваля консумацията на енергия от батерията. Ето защо ZF очаква през зимата да бъдат постигнати до 30 процента икономии на електричество. За сравнение – конвенционалните охладителни уредби към момента имат нужда от 900 грама от агента R1234yf.

Благодарение на скромните си размери системата заема минимално пространство, така че да не отнема от мястото за пътници и багаж в автомобила. Освен това тя трябва да се монтира по-бързо от конвенционалните системи – което би свалило производствените разходи на автомобил.
Очаква се системата за термомениджмънт, наречена „TherMaS“, да бъде готова за пускане на пазара през 2027/2028 г.