2017
Jam, Glam, Slam, Black Jack, GNTM или Unlimited: разнообразието от версии на Opel Adam е наистина впчатляващо. За маркетинговия отдел на Opel годината 2013, в която се появи благородното малко „джудже“, трябва да е била доста облекчаваща: в кризата, в която дотогава се намира концернът, малкият брат на Corsa е като светъл лъч, който осветява пътя към успеха на хората Рюселсхайм. За да бъде достигната летвата в този сегмент, поставена от Mini, Opel трябваше да даде всичко от себе си.
След близо четири години и половина всичко е ясно: опитът не бе съвсем успешен. Adam успя да достигне само половината от продажбите на Mini. Обикновено продажбите се осъществяват със солидна отстъпка от порядъка на 25 процента. Добър шанс за клиентите на употребявани автомобили, тъй като по този начин и стойността на старо не е особено стабилна. Ранните модели от 2013 се предлагат на цена от 12 000 лв. За тези пари клиентът получава версия със серийно оборудване Jam и солиден, но не особено мотивиран атмосферен мотор със 70 к.с. под капака. Тестваният от нас 1,4-литров агрегат с 86 к.с. не е бе много по-усърден: той притежава сравнително добри динамични характеристики, но не е особено в крак с времето с 5-степенната си трансмисия и Euro 5. По-впечатляващ е представеният през лятото на 2014 г. 1-литров турбодвигател с 90 или 115 к.с. Тук обаче се споменават проблеми с турбото и не особено плавно потегляне.
Иначе веднъж потеглил Adam се движи съвсем прилично и нормално. Позицията на седене е по-висока в сравнение с тази на Mini, а скоростният лост – малко по-отдалечен. Електрическото сервоуправление е сравнително директно. Не може и да става дума за усещане при шофиране а ла карт.