Проект „рекордна обиколка“: Най-бързият Mercedes на Contidrom

При нас истинските спортисти винаги трябва да доказват възможностите си по една и съща отсечка. При това освен за чест става дума и преди всичко за най-добро време. Днес на прицел е AMG


10
май
2017

ОТВРАТИТЕЛНО! Не, не говорим за автомобила, а за времето. Но имаме късмет. Най-сетне всички условия са както трябва. Температурата на асфалта е подходящите 14 градуса, хладният мартенски дъжд по изключение е спрял, гумите са напомпани с перфектното налягане, сателитната система за запис на данните работи, а индикаторът на входа на трасето за оценка на управляемостта мига само за нас с „нула“. Тоест: по трасето няма друг автомобил. Тестовият пилот Дирк Мьолер настройва електронно управляваното приплъзване на задните колела, активира подходящите програми на амортисьорите и стабилността и потегля уверено. Би било добре да цари тишина като в театър. Все пак очакваме драматично рекордно постижение. Вместо това Mercedes боботи невъзмутимо, охлаждащите вентилатори вият, подхвърлените от загретите гуми камъчета потропват в калниците. Шоуто още не е започнало. В същото време всичко това има предистория, достойна за филм. Досега рекордът принадлежеше на Porsche. Едно 911 GT3 RS (Typ 991) премина по 3,8-километровото трасе с постижение, достойно за „Оскар“ – по-бързо от всеки друг спортист до този момент. През есента на 2015 година Porsche постигна време 1:27,53 минути. Audi? Слаба работа. BMW? Без шансове. Corvette и компания? Останаха в дясната лента.

1. ПОДГОТОВКА НА АВТОМОБИЛА 

Зареждаме и потегляме? Не става така. GT R е капризен като дива. За оптимална мощност V8 се нуждае от А98Н, гумите Cup2 трябва да са топли – едва тогава може да се настрои налягането за рекордните обиколки. Отпред избираме „горещи“ 2,1 бара, отзад 2,2 бара. Между другото: когато по-късно гумите изстинат, налягането пада до 1,7 бара! 

Сега дойде времето на AMG. Защото GT R е болид, който поне като технически данни има всички възможности да победи Porsche с лекота. 585 к.с. от 4-литров V8 битурбо, асистиращи системи от моторните спортове, завиващи задни колела, активни аеродинамични трикове, гуми Cup, устойчиви на натоварване керамични спирачки, ултра твърди настройки на окачването и каросерията – това са моторни спортове с регистрационен номер. И все пак: пълният потенциал и последните десети от секундата не могат да бъдат постигнати просто и само с натиснат докрай педал на газта. Автомобилът първо трябва да бъде в добро настроение. Пълният въртящ момент от 700 нютометра е наличен само с бензин А98Н. Оптималното за състезателната писта налягане може да бъде постигнато само при напълно загрели гуми. Едва след няколко „пробни“ обиколки Дирк Мьолер намира оптималната комбинация между превъртането на колелата, контрола на стабилността, настройките на амортисьорите и на задвижването. Дори и задният спойлер има няколко позиции.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >