ДВИГАТЕЛЯТ СЕ МЪЧЕШЕ. Движеше се мудно по празните магистрали, далеч от максималната си скорост, обещана от Ford. Kuga успяваше да развие само 186 км/ч, когато AUTO BILD го тества като всички други кандидати в края на продължителните тестове: с пълна газ. Някои автомобили дори увеличават мощността си, защото с течение на времето двигателят работи по-свободно, техническите характеристики също се повишават.
За разлика от Kuga, който към края на теста ускоряваше до 160 км/ч, с почти секунда по-бавно отколкото в началото. И то въпреки по-добрите метеорологични условия: 24 градуса, без вятър. Необичайната причина за това бе разкрита при разглобяването – и обясни всичко.
В същото време автомобилът от Кьолн стартира блестящо: с големия си дизелов мотор със 163 к.с., автоматична трансмисия и много екстри AUTO BILD бе комплектовал мечтания от всички SUV – които обаче в реалния живот избират механична скоростна кутия и предно задвижване заради по-ниската цена. И не плащат над 85 000 лева като нас, но също се радват на приятните размери на този SUV. Защото от 2012 година, когато при новото поколение бяха увеличени дължината и комфортът, Kuga е с размерите на VW Tiguan. „Достатъчно място за дълги пътувания, на задната седалка и в багажника е просторно, двойното дъно на багажника е практично – но високият товарен ръб е непрактичен“, казва редакторът Кристиан Щайгер, който специално критикува и опционалния електрически заден капак: той се отваряше само при изключен двигател, освен това бе много бавен.
За комфорта при пътуване допринасяха и подходящите за дълги отсечки седалки и тихите шумове от вятъра. Окачването, което – както напоследък е обичайно при Ford – вече не е спортно и стегнато, а отново е по-меко, поляризира мненията най-силно: „приятни настройки“, смятат по-спокойните натури, „меко, трополящо и шумно“ го намират по-спортните водачи. За автомобил с тегло 1770 килограма този SUV се движи удивително пъргаво, динамичният мотор звучи грубовато и харчи относително много: при среден тестов разход от 8,8 л/100 км пробегът бе недостатъчните 530 километра. И се налага да зареждате по-често. Повече неприятности ни създадоха Infotainment-ът и навигацията. Наистина колегата Щефан Пулс похвали бързото свързване с мобилен телефон и бързата връзка на системата Sync, но и той имаше забележки. След кратко спиране навигационната система бе забравила целта си, а вместо USB бе избрано радиото.
Продължете на следващата страница …