Продължителен тест: 100 000 км с BMW 320d xDrive GT

Серия 3 със снишаваща се задница привличаше не само децата, но и крадците


20
ное.
2016

НЕ ТРЯБВА НЕПРЕМЕННО да сте луд, за да харесвате Серия 3 GT, но помага. Поне на мен. Когато за пръв път потеглих на дълго пътуване с BMW 320d GT, ни придружаваше и врабчето на дъщерите ми, което дълго време остана с нас. Странно, нали? И му отиваше, защото GT определено е странна птица. На китайската Серия 3 от BMW монтираха доста масивна, плавно спускаща се задна част. Нека го кажем така: има и по-елегантни модели на BMW. Но който се концентрира върху вътрешните добродетели, ще трябва да признае, че в BMW рядко са създавали по-практичен автомобил.
Водачът седи 6 сантиметра по-високо, на задната седалка дори двуметрови мъже могат с лекота да си кръстосат краката. Мястото за краката е изключително, багажникът е огромен. „Кой се нуждае от Серия 5 Туринг?“, възкликна редакторът Йоахим Щаат след транспортирането на пълното ти видеооборудване.

Чувствахме се почти благодарни: след първото разбиване Серия 3 поне можеше да се движи. Професионалните крадци бяха работили „чисто“

Чувствахме се почти благодарни: след първото разбиване Серия 3 поне можеше да се движи. Професионалните крадци бяха работили „чисто“

Така скосената Серия 3 се превърна в новия герой на автомобилния ни парк и цар на дългите пътувания. Добре оборудван с екстри за близо 45 000 лева, GT се превърна в „автомобила мечта за километровите милионери“, както много сполучливо отбеляза в бордния дневник Дирк Бранке. Но някои от тези екстри вероятно не бихме поръчали от собствения си джоб. Например двойното задвижване xDrive, което оскъпява дългия 4,82 метра автомобил с около 4000 лева и го прави по-тежък с 50 килограма. Както и променливото спортно кормилно управление. Защо ни е то? Нормалното кормилно управление на Серия 3 е страхотно!

GT прави впечатление, но съвсем не е толкова внушително като Серия 5 Gran Turismo

GT прави впечатление, но съвсем не е толкова внушително като Серия 5 Gran Turismo

Същото важи и за кристално ясния Head-up дисплей, който се разчита прекрасно дори и при ярко слънце, както и за навигационната система с най-добрата информираност за задръствания – непременно си ги поръчайте. Но след това трябва да внимавате, особено през нощта. На нас електронният пътеводител ни беше откраднат точно два пъти. Заедно с екрана, контролера и устройството, което беше изтръгнато грубо. И в двата случая щетите възлизаха на около 14 000 лева. Е да, всичко бе заплатено от застраховката. Но никой не можеше да ни компенсира за страха от следващи кражби. Освен това и двата пъти автомобилът стоя по две седмици в сервиза. След второто посещение се наложи GT отново да се върне в сервиза, защото бяха пропуснали да сменят маслото. Така че пак уговорки, пак без кола.

В просторния багажник можете да натоварите от 520 до 1600 литра багаж. Но полезният товар на автомобила е само 400 килограма

В просторния багажник можете да натоварите от 520 до 1600 литра багаж. Но полезният товар на автомобила е само 400 килограма

Не е смешно, изнервящо е. А и BMW прояви някои електронни капризи. Така например при пробег 32 016 на контролния дисплей се изписа: „Камерата за обратно виждане е повредена.“ Всъщност тя си работеше, оказа се грешка на софтуера. От пробег 53 200 километра двигателят започна да придърпва при средно подаване на газ. Затова при сервизното обслужване при 60 000 километра в BMW прочетоха грешките в управляващия блок на трансмисията. Но грешки нямаше, наложи се просто рестартиране. И придърпването изчезна. Иначе великолепната 8-степенна автоматична трансмисия получаваше само и единствено похвали. На тестовите редактори особено им хареса режимът Eco Pro, който има почти магически възможности. „Той сякаш знае пътищата предварително“, отбеляза Андреас Май. Въз основа на планирания маршрут навигационната система дава препоръки кога да отнемете газта и така да спестите гориво.

И тези съвети почти винаги бяха много точни. Да, GT бе кралят на дългите пътувания. Удълженото междуосие му осигурява такъв комфорт на возене, който е недостижим за нормална Серия 3. Страхотната стабилност по курса – която не е типична за всяко BMW – страдаше само от зимните гуми на Pirelli. Но страничните прозорци без рамки създаваха малко по-силни шумове от вятъра при висока скорост, явно стъклата не се притискат достатъчно силно към уплътненията. Учудващо е обаче, че наклоненото задно стъкло оставаше сухо дори и при силен дъжд – дори и без чистачка. Явно инженерите по аеродинамиката са си свършили работата перфектно. От друга страна, при поглед през рамо виждате високия заден ръб на каросерията през тесния отвор на стъклото. Освен това дългото GT не се паркира особено лесно – диаметърът на завой от 11,8 метра затруднява движението по тесни улички.

За пътуването си до Великобритания Марио Пукшеч избра класиката – ферибота Кале-Дувър

За пътуването си до Великобритания Марио Пукшеч избра класиката – ферибота Кале-Дувър

Грубоватият дизелов двигател с мощност 184 к.с. не ни направи добро впечатление при студен старт и при движение в града и сякаш не подхождаше на елегантния характер на автомобила. През 2015 година в BMW замениха този относително шумен двигател с нов, по-изискан агрегат със 190 к.с. При финалното разглобяване на двигателя открихме малка пукнатина в едно от буталата, която според вещото лице на DEKRA Гюнтер Шиле е притеснителна. „Единичен случай“, бе коментарът на BMW. А шумовете, които се чуваха от задната ос към края на продължителния тест? Това се лекувало с малко грес. Но подобно лечение не се беше налагало при другите тестови автомобили на BMW. Така че на финала GT получи оценка „само“ много добър 5. Въпреки това GT ще ни липсва много, защото засега не е планиран наследник. BMW има намерение да съчетае GT и Gran Coupé. И тогава „странната птица“ вероятно ще бъде много търсена като употребяван автомобил.

Дизеловият мотор със 184 к.с. е добре опакован в двигателния отсек. Въпреки това акустичното му присъствие е доста осезаемо

Дизеловият мотор със 184 к.с. е добре опакован в двигателния отсек. Въпреки това акустичното му присъствие е доста осезаемо

Продължете на следващата страница …

Още по темата