2023
ЧЕТВЪРТЪК, 24 ЮНИ 2021 г., малко преди 20 ч., когато вече нищо не се получава. Връщаме се с нашия автомобил от продължителните тестове на 100 000 км Porsche Taycan 4S от Рим в посока север, като по време на тридневното ни пътешествие сме изминали 3000 км, когато изведнъж закъсваме на паркинга на магистралата Аурах близо до Нюрнберг.
До междинната ни цел в Северен Хесен има още 257 км, но автомобилът просто не иска да зарежда – след 3 минути и 5,8 кВтч прекъсва зареждането и изписва на централния дисплей: „Проблем с бордовата мрежа, потърсете сервиз“. Друг път ни е помагал следният номер: заключвахме автомобила, отдалечавахме се на 300 метра и изчаквахме 15 минути. Този път нещата не се получиха, обадихме се на Пътна помощ. Симпатичният господин Краузе паркира дизеловия си камион до нашия електромобил, откачи клемите на 12-волтовия акумулатор, изчака 15 минути, след това заредихме догоре и потеглихме към вкъщи. На следващия ден от Porsche се погрижиха и заявиха: 12-волтовият акумулатор е дефектен, освен това софтуерът не е актуализиран. Оттогава работата с тока винаги е безпроблемна. Това бяха доста редове за проблеми. От сега нататък обещаваме, че ще пишем само за удоволствие! Ние от AUTO BILD се явяваме в случая с Taycan нещо като Early Adopter, тоест ранни ползватели.
В началото на септември 2019 г. Porsche представи първите Taycan с мега мощност, тоест Turbo (680 к.с.) и Turbo S (761), в края на 2019 г. бяха доставени първите 31 автомобила за Германия, а на 17 октомври 2020 г. нашият автомобил от продължителните ни тестове пристигна в нашия подземен гараж. Десет месеца след пазарния старт автомобил се явява за тежък тест на 100 000 км. От Porsche бяха единствените осмелили се, останалите казват: Не, нека клиентите открият проблемите, но не и вие! Първо открихме грешките в ценовата листа с доплащащи се екстри: нашият тестови автомобил с 571 к.с. и с голямата батерия, тоест с капацитет от 93,4 кВтч струваше 342 000 лв., а в момента струва 343 000 лв.
При базова цена от 117 500 лв. прави около 124 000 лв. за оборудване, което не е серийно. Дали обаче е и необходимо? Ще го кажем така: ако погледнем всичко през очилата на Porsche: непременно! 21-цоловите джанти например изглеждат страхотно, а 19-цоловите са някак малки и в конфигуратора. 19,6 процента от водачите на Taycan избират цвета Carmine Red, което означава доплащане от 4750 лв. Ако пътникът до водача иска да се прави на диджей или да въвежда цели в навигацията, ще получи собствен монитор за 2000 лв. Ако водачът иска да получи вдигащ се капак на буксата за зареждане, когато махне отдолу с ръка като четец на Мастъркард, ще трябва да плати малко над 1200 лв. Това е специалното оборудване, което вдига цената изключително много. Как намираме автомобила с тези екстри?
Продължете на следващата страница