2025
BMW Group успява да продължи пътя си на растеж през 2024 г., като е доставила общо 426 594 напълно електрически превозни средства на клиентите и постига ръст на продажбите на BEV от +13.5%. Както марките BMW, така и MINI отбелязват двуцифрен ръст на BEV — съответно 368 523 (+11,6%) и 56 181 (+24,3%) напълно електрически превозни средства, доставени на крайни клиенти. Марката Rolls-Royce също отчита значителен ръст с доставени 1 890 електрически (BEV) превозни средства (+479,6%). Марката BMW успява да увеличи доставките на автомобили с всички задвижващи системи във всички региони на продажби извън Китай.
„BMW Group поддържа траекторията си на растеж при електрическите превозни средства на фона на предизвикателните пазарни условия. Това се отразява както в значителния ръст на продажбите на напълно електрически превозни средства, така и в този на новите поръчки за BEV в Европа“, казва Йохен Голер, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки и продажби. „Убедени сме, че можем да поддържаме растежа на продажбите си на BEV през 2025 г. с нашата силна и разширена продуктова гама“, продължава Голер.
Докато доставките на BMW Group за първата половина на 2024 г. бяха в съответствие с предходната година, продажбите през втората половина на годината бяха повлияни от спирането на доставките във връзка с интегрираната спирачна система (IBS), както и от отслабналото търсене в Китай. Поради това BMW Group направи корекция в насоките си за продажбите за цялата година. С общо 2 450 804 автомобила, доставени на клиенти през 2024 г., BMW Group постига тази нова цел за продажби. Електрифицираните автомобили представляват 24,2% от общите продажби на BMW Group през 2024 г., като на клиентите са доставени 593 215 бройки. Изцяло електрическите превозни средства представляват 17,4% от общите продажби.
Марката BMW е доставила на клиенти 2 200 177 автомобила през цялата 2024 година (-2.3%). С атрактивното си продуктово портфолио при всички задвижващи системи, марката запазва позицията си на световен лидер в своя сегмент. В регион Европа марката BMW разширява пазарния си дял, регистрирайки двуцифрен ръст на продажбите в Италия, Франция и Великобритания. Марката BMW отчита ръст и при продажбите в САЩ. В Германия, въпреки свиващия се пазар на изцяло електрически превозни средства, BMW отбелязва ръст на нови регистрации на BEV.
С общо 206 582 превозни средства, доставени на клиенти през 2024 г., продажбите на M GmbH нарастват с +2.1%, достигайки нов връх за всички времена. Марката MINI, която актуализира цялата си продуктова гама през изминалата година, е реализирала 244 915 автомобила в целия свят (-17,1%). През четвъртото тримесечие марката почти удвоява продажбите си на BEV на годишна база с 29 698 продадени напълно електрически превозни средства. Марката Rolls-Royce е доставила 5 712 автомобила на клиенти (-5.3%) през цялата година. През същия период от BMW Motorrad са предадени на крайни клиенти 210 408 мотоциклети и скутери (+0.6%), отбелязвайки по този начин поредната рекордна година.