2021
Във Великобритания за продажба е обявен много специален автомобилMercedes CL С 140. Под капака му работи 7,0-литров V12 (M 120) двигател с 496 к.с, а първият му собственик е бил султанът на Бруней!
Това внушително Coupé е обявено за продажба като Mercedes CL 700 AMG. Тоест, става дума за един от общо четирите такива екземпляра в цял свят. Всъщност няма официална информация от страна на Mercedes за произведените бройки на AMG-версиите. Това се дължи на факта, че в тази си форма C 140 не е можело да бъде официално поръчван. Клиентите на CL (C 140) са можели да оставят своя 600 при AMG и в Афалтербах V12 агрегатът да бъде тунингован до 7,0- или дори 7,3-литров. След цялостната преработка мощността на V12 мотора с работен обем 7055 куб см е била 496 к.с., а максималният му въртящ момент – 720 Нм вместо някогашните 394 к.с. и 570 Нм. Версията 73 разполага дори с 525 к.с. и 750 Нм, превръщайки модела в най-бързия роудстър на света. Освен увеличаването на обема на двигателя на 7,0-/7,3-литра, преработката на AMG включва по-голяма спирачна система и ауспухова уредба. Тогавашните разходи за тунинга? Близо 100 000 германски марки!
Загадка си остава обаче точното обозначение на CL. Докато първите екземпляри са обозначени като CL 600 7.0 AMG, по-късно се появява и CL 70 AMG. Според експертите само от 18 до 25 C 140 са оборудвани допълнително с монументалния 7,0-литров V12 двигател, предлагани принципно като CL 600 7.0 AMG или CL 70 AMG. Според британските специалисти на тема Mercedes „Edward Hall“ този C 140 е регистриран още от самото начало като CL 700 AMG. Става дума за специална изработка за султана на Бруней. Автомобилът CL AMG не е бил изпратен в Бруней, а е останал в британската резиденция на султана в Бъркшир. Покупката е станала през 1998 г. чрез дилъра на Mercedes „Greenoaks Maidenhead“.
От първата си регистрация през 1998 г. притежаващият десен волан CL е имал още двама собственика след султана на Бруней. Пробегът му е 102 351 километра. Не е известно, дали сервизната история е безупречна. На снимките луксозното Coupé изглежда в добро състояние, което се дължи на факта, че през последните две години са извършени редица дейности по поддръжката. Двигателят е прегледан V12, спирачките са нови, частично обновено е и окачването,. Поставен и комплект моноблок-джанти с размер 19 цола.
Както се очаква за един специален автомобил, оборудването е широкообхватно : лакът е специален – „Designo LCP“ (код 021), нещо средно между тъмносин и зелен, навремето е струвал 12 000 германски марки. Интериорът също е издържан в два цвята – кожената тапицерия е в зелено и черно, със сигурност не е била евтина. Прибавяме и многобройни комфортни екстри като биксенонови фарове, асистент за паркиране, електрическа задна щора, седалки с функция Memory и много други.
Независимо, дали C 140 се нарича CL 600 7.0 AMG, CL 70 AMG или CL 700 AMG, дали са били произведени 2 или 25 екземпляра, едно нещо е сигурно: тук става дума за един от може би най-редките модели на AMG – особено в тази специална цветова комбинация. Разбира се подобна ексклузивност си има своята цена: специалистите на тема Mercedes от „Edward Hall“ искат около 210 000 лв. за рядкото AMG с кралско потекло. В никакъв случай не е евтино, при положение, че през 2019 г. в германския град Есен на търг бе продаден бял CL 600 7.0 AMG – за 87 000 лв. От тогава цените са се покачили, а моделът се среща рядко на пазара за употребявани коли – без значение, дали се касае за CL 600 7.0 AMG, CL 70 AMG или CL 700 AMG.