2021
Тази Honda CRX е доставена преди 31 години и след едно кръгче е оставена в гараж. Сега спортното Соupé с пробег от невероятните 17 километра се продава!
Напоследък все повече олдтаймери и йънгтаймери се продава с много малък пробег – като че ли се намираме в капсула на времето. Сега например се продава една Honda CRX с изминати само 17 километра – пше го на аналоговия километраж!
В Португация за продажба е обявена произведена през 1990 г. Honda CRX с пробег 17 километра и състояние като нов автомобил. Веднага след доставката от официалния дилър на марката в Лисабон този CRX е оставен в гараж – през август 1990 г. През следващите 31 години CRX не е била в движение и е оборудвана с всичко, което навремето е било поръчано от купувача. Дори 1,6-литровият мотор е с оригиналното масло, а във вътрешното пространство стоят хартиите, с които автомобилът е напуснал завода. Сменени са единствено акумулаторът и спирачната течност.
CRX има високооборотен 16V атмосферен двигател
Второто поколение на Honda CRX се произвежда между 1987 и 1991 г. Рецептата е лесна: голямо удоволствие от шофирането на ниска цена. В базовата си версия CRX е струвала 28 990 германски марки и серийно е разполагала с независимо окачване, четири дискови спирачки и много директно управление без сервоподпомагане. Не е имало асистенти за водача. В комбинация с късото междуосие от само 2,30 метра граничната зона е доста малка. Опитните водачи са можели да управляват дългата 3,80 метра Honda само с един педал, тъй като при недозавиване и махане на крака от педала на газта след свръхзавиване. Ядрото на CRX е високооборотен 16V-атмосферен двигател. ED9 разполага със 124 к.с. с катализатор и със 130 к.с. без катализатор. Теглото на Coupe-то е само 910 кг и затова спринтът до 100 км/ч се взема за 8,5 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. Още по-бързо е пуснатото по-късно поколение EE8 на CRX, което залага на легендарната днес VTEC-техника с променливо управление на клапаните. С нея 1,6-литровият атмосферен мотор разполага със 150 к.с. Така CRX вдига 222 км/ч.
Екземплярът от Португалия не е оборудван с VTEC-агрегата. Иначе CRX е с цвят „Blade Silver Metallic“ и със 124 к.с. В този случай обаче не са важни динамичните характеристики, а суъстоянието на автомобила – той е на практика нов. Видимо е, че CRX е съхраняван при много добри условия – на снимките си личи, че „японецът” е в безупречно състояние. Сребристият лак блести, а черният интериор със спортните седалки на практика е на нов автомобил. Все пак този CRX е каран само веднъж.
Цена при запитване
Стигаме и до цената: тя се дава при запитване от търговеца. Принципно оригиналните CRX са рядкост и с пробег от над 100 000 километра струват около 20 000 лв. Затова няма да е изненадващо, ако този CRX в ново състояние струва няколко пъти повече. Колата ще представлява интерес за колекционери. Но пък ще бъде жалко човек да кара този автомобил. Или?