Нашите съвети » Продава се 23-годишна Mazda MX-5 в ново състояние

Продава се 23-годишна Mazda MX-5 в ново състояние

0105
2022

Перфектна за кабрио-сезона: тази 23-годишна Mazda MX-5 е изминала 2100 километра и на практика е нов автомобил. Продава се!

Това е най-продаваният роудстър на света: Mazda MX-5. Общо кабриолетът е продаден над един милион пъти, като междувременно MX-5 се предлага в четвъртото си поколение. В Щатите в момента за продажба е обявен много специален екземпляр: 23-годишната MX-5 е с невероятен пробег и е на практика нов автомобил.

Лакът в благородният „Emerald Green Mica“, джантите са 15-цолови с пет лъча, а воланът е класически Nardi с кожена тапицерия. Всичко е в такова състояние, сякаш дългата 3,96 метра Mazda е излязла вчера от шоурума. Така феновете на Mazda и колекционерите получават уникален шанс да се сдобият с над 20-годишна MX-5 от първа ръка в ново състояние.  

Само 2103 километра за 23 години

На сайта bringatrailer.com за продажба се предлага произведена през 1999 г. Mazda Miata (така се нарича MX-5 в Щатите) с пробег от невероятните 1307 мили – това са 2103 километра, изминати за 23 години, което означава, че роудстърът е изминавал под 100 километра годишно. Състоянието на MX-5 е също безупречно. Тъмнозеленият лак металик е перфектен, а от снимките личи, че отдолу автомобилът е в изрядно състояние.

Предлаганият модел е MX-5 от второто поколение. То носи обозначението NB и се предлага между 1998 и 2005 г. В сравнение с първия модел NA сгъваемите фарове са заменени с нормални.

С изключение на това двете поколения си приличат на външен вид, което се дължи и на идентичните размери. Затова пък Mazda предлага NB с по-мощни двигатели. Моторите са 4-цилиндрови, с работен обем от 1,6, респективно 1,8 литра, които във второто поколение на MX-5 в Европа притежават до 146 к.с.

1,8-литров 4-цилиндров със 140 к.с.

Под капака на лакираната в цвят „Emerald Green Mica“ MX-5 работи атмосферен 1,8-литров атмосферен двигател със 140 к.с. и 162 Нм. Както е подобаващо за спортен роудстър с тегло 1000 килограма, трансмисията е 5-степенна механична.

Задното задвижване е въпрос на чест за MX-5. Въпреки не особено голямата мощност, Mazda ускорява за 8,4 секунди до темпо 100 км/ч и развива максимална скорост от 200 км/ч.

Връщаме се към състоянието на Mazda: семплият интериор със седалки с тапицерия от плат изглежда като нов. Напразно ще търсите дефекти – не би трябвало да е изненада, ако липсват при пробег от 2103 км.  

На борда няма богато оборудване – не би било типично за пуристки роудстър. Екстрите: климатична инсталация, CD-аудиосистема и „Sports Package“, който включва допълнителна част за предната броня, спойлер за капака на багажника, амортисьори Bilstein и торсен диференциал.

MX-5 е с оригиналните си гуми

Новият собственик все пак ще трябва да се погрижи за някои дреболии. От една страна покривът не е в отлично състояние – има някои гънки и хлътнали места.

От друга трябват нови гуми, тъй като MX-5 е с оригиналните Michelin Pilot SX от 1999 г. Макар и дебелината на протектора да е добра, възрастта от над 20 години е притеснителна.

Жалко ли ще бъде да карате тази MX-5?

При такива „капсули на времето” често си задаваме въпроса: какво ще се случи с автомобила? Може би е жалко, MX-5 да бъде карана с толкова малък пробег.

В Германия MX-5 NB стартира от около 6000 лв., а доста добре поддържаните екземпляри от първа ръка с пробег под 100 000 км започват от 14 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин