2022
Невероятните 260 километра е изминал този автомобил за 37 години: BMW 323i. Сега това E30 в ново състояние се предлага за невероятна цена!
Да предположим, че имате 240.000 лв. в излишък. Какво бихте си купили? Чистоново Porsche 911, употребяван Nissan GT-R или пък защо не BMW E30?
При това не става дума за предпочитано M3 или друг търсен модел, а за сравнително нормално 323i от 1985 г. При внимателно вглеждане, червеното Coupé, обявено за продажба от автокъща в Клагенфурт, Австрия е всичко друго, но не и обикновено. По-скоро говорим за капсула на времето заради уникалното състояние на модела.
323i е нов автомобил
След 37 години аналоговият километраж показва 260 километра – при това не става дума за напълно реставриран автомобил, а това E30 на практика е нов автомобил. Изминатите 260 км са проверени, а на снимките 323i изглежда действително като нова кола. Лакът е в перфектно състояние, а оригиналните, серийни спортни седалки Recaro имат вид на такива, върху които никой не е сядал. Хромираните елементи блестят така, сякаш сме 1985 г.
Вътрешното пространство дори мирише на нов автомобил, а търговецът ни уверява, че няма щети от дългото стоене на едно място на автомобила. Червеното Coupe в цвят цинобър е в абсолютно оригинално състояние, дори първите гуми от 1985 г. още са на автомобила.
Първа предавка е долу вляво
Освен седалките Recaro има оригинално радио Bavaria на BMW, механичен блокаж на диференциала, заден спойлер и волан с три лъча и кожена тапицерия. Под предния капак работи по-скоро рядко срещаният 2,3-литров 6-цилиндров двигател (M20B23), който в началото изпращя към задните колела 139 к.с., а после от края на 1983 г. 150 к.с. Трансмисията е 5-степенна механична, като първа предавка е долу вляво.
Второто поколение на BMW Серия 3 се появява на пазара през 1982 г. и се продава до 1994 г. като седан, комби Touring, Coupé и Cabrio. Изгодните E30 междувременно се срещат рядко. Доста търсени и затова скъпи са 6-цилиндровите модели 320i, 323i и 325i – да не говорим за иконичното M3 E30 и за 333i.
E30 рядко струва малко пари
Вече не рядкост цени от 60.000 лв. за оригинални 325i в добро състояние и с безупречна история. 323i са още по-рядко срещани, но не са по-скъпи – от около 40.000 лв.
323i струва шестцифрена сума
Това 323i в ново състояние е значително по-скъпо – за него се искат почти 240.000 лв. – повече от чистоново Porsche 911 Carrera или M3 G80.
Вижте предложенията за BMW E30 на сайта ни: