Продава се автентичен Golf 3 на 50 000 км


8
юли
2021

Обикновено почитателите на олдтаймери не демонстрират интерес към Golf 3. Този модел е заклеймен като жертва на курса за намаляване на разходите във Volkswagen и на ръждата и като бездушен автомобил от 90-те, който е просто потребителска стока. Дали Golf 3 някога ще „узрее“ да се превърне в класика, противно на тези обичайни първоначални трудности? Определено да! Но само когато става въпрос за наистина „лачени“ eкземпляри с прилично оборудване и на малко километри.

В германския град Ешвайлер (федерална провинция Баден-Вюртемберг) в момента за под 5000 евро се продава Golf 3 1.4 от 1994 г. Определено си заслужава Golf 3 в автентичен вид като този да бъдат запазени – а и читавите екземпляри стават за всекидневно придвижване. Classic Data оценява такива модели в състояние 1 на 4100 евро, в състояние 2 на 2400 евро и в състояние 3 на 1400 евро. Така че цената на въпросния Golf 3 изглежда нормална. С оглед на ниския пробег и доброто първоначално състояние, цената от 4450 евро не е преувеличена, но все пак има място за пазарлък.

1,4-литровият редови четирицилиндров двигател с 60 к.с. ускорява Golf-а до 100 км / ч за лежерните 16,7 секунди.

Golf-ът изглежда много спретнат

Компактният хечбек с три врати в сребрист металик е регистриран за първи път през септември 1994 г. и до момента е изминал само 49 566 километра. Под предния капак работи четирицилиндров редови двигател с 60 к.с., комбиниран с ръчна скоростна кутия. Максималната скорост е 157 км/ч. Тъмните седалки имат „морзови райета“ и изглеждат много „изпънати“. Таблото също е в отлично състояние – поне според казаното в обявата и видяното от снимките. Отпред обаче таванът се е разлепил. Volkswagen-ът разполага с хидравлика на волана, регулируема по височина шофьорска седалка, регулируеми по височина колани, делима задна седалка, тeрмоизолиращо стъкло и радио Beta.

Автомобилът е бил собственост на възрастна пенсионерка. Тя е починала на 84-годишна възраст, а след това е наследен ден зет й (също възрастен пенсионер). Тъй като и той почива, семейството, което придобива колата като нова, решава да се раздели с нея. Според обявата Golf-ът винаги е бил съхраняван в гараж и в него никога не е пушено. Според обявата имало само незначителни следи от употреба. При шофиране автомобилът се усещал „като в деня на доставката“ (от шоурума). Разбира се, това не отменя необходимостта от тест преди покупката, а консервация срещу ръжда е задължителна.

Подобно на своите предшественици, и третото поколение на Golf ще „узрее“ и един ден ще стане класика.

Golf 3 обикновено страда от проблеми с ръждата

За съжаление, Golf 3 не се слави със здравина в дългосрочен план като своя предшественик. Мерките за намаляване на разходите по отношение на защитата от корозия и некачествената изработка винаги са преследвали Golf 3. Когато кафявата чума атакува купето, тя трудно може да бъде спряна. Много често корозия се открива отзад по ръба на стъклото, както и при дръжката на задния капак. И докато при „двойката“ дори след десетилетия от задния капак можеше да капе вакса, в третото поколение на модела такава липсва. Ако крикът не е поставян правилно, от корозия са застрашени и праговете. Ръждата атакува също калниците и долните ръбове на вратите.

По принцип типичните болежки на Golf 3 като чупещи се пластмасови части и проблеми с електрониката измъчват собствениците. Електрическите прозорци и люкът (в зависимост от оборудването) често създават проблеми. Независимо от това, някои екстри са много популярни. Ценителите обръщат внимание на наличието на кожа в интериора и на климатика. Понастоящем намирането на резервни части не е проблем.

Още по темата