Продават Wartburg на 428 км за 56 000 лева!


13
авг.
2021

Ако сте влюбени в легендата на ГДР-ското автомобилостроене и ви се намират излишни пари например за 3-стаен апартамент във Видин, в днешния ден животът ви поднася невероятен шанс: 60 години след построяването на Берлинската стена за продажба в eBay се предлага Wartburg 353 W Deluxe, за който се твърди, че е на пробег едва 428 километра. Очевидно малко след напускането на завода производител през 1983 г. автомобилът е обработен с препарати за консервация и съхраняван внимателно.

Wartburg-ът изглежда като току-що излязъл от завода.

В резултат на това 38 години по-късно се продава на практика нов автомобил, чиито седалки още са покрити с найлон. На снимките, публикувани в обяват, Wartburg-ът не демонстрира никакви следи от употреба или признаци на остаряване: на слънце боята блести, а невралгичните зони изглеждат в топсъстояние. Автомобилът дори е обут с оригинални гуми Pneumant, произведени в ГДР.

Към обявата за Wartburg 353 W Deluxe в eBay

Продавачът описва автомобила като сензационен – и явно има право. Белият Wartburg 353 W Deluxe е с първа регистрация на 8 септември 1983 г., а пробегът му е само 428 километра. Очевидно колата е била напръскана с оръжейно масло, вдигната на подемник и съхранявана в топъл и сух гараж. В обявата не се казва какво е накарало собственика да постъпи по този начин. Според информацията обаче всички оригинални лепила и фабричните препарати срещу ръжда все още са по Wartburg-a, както и договорът за покупка и всички ключове. Дори 38-годишният оригинален акумулатор още работи!

За последно толкова „изчистен“ двигателен отсек на Wartburg имаше през осемдесетте години.

Този Wartburg 353 W Deluxe е като капсула на времето

Интересното е, че продавачът e направил снимки на Wartburg-a отпред назад. Могат да се видят всички детайли, включително и повечето от проблемните зони. И гледайки снимките, можем да потвърдим, че колата действително изглежда като нова. Разбира се, това не отменя необходимостта от проверка на място и (внимателно) тестово шофиране. Колко добре работи 2-тактовият седан след 38 години престой и колко добре са запазени гумените компоненти, най-добре може да се види в директен контакт с автомобила. Прогнозната цена от 56 000 лева е направо астрономическа в сравнение с тези на други 353 Wartburg. От друга страна, този Wartburg 353 е уникално предложение.

Кои са слабите места на Wartburg 353

Wartburg 353 е вълнуващ представител на старата автомобилна индустрия, чието бъдеще беше определяно изцяло от политиците. Хубавото при този модел, е че дори човек без образование на автомеханик може да поправи сам доста неща по колата. Резервни части обаче се намират по-трудно, отколкото за Trabant. Причината се крие в по-малкия брой автомобили, които произвеждат в Айзенах (Wartburg), отколкото в Цвикау (Trabant).

Оригиналният защитен найлон все още е върху седалките.

Преди да закупите Wartburg 353 трябва да обърнете внимание основно на три области: дали има ръжда, как работи трицилиндровият двутактов двигател, както и трансмисията. Освен калниците и праговете, кафявата чума често атакува ботушите на предните амортисьори, както и рамата. А двигателят трябва да работи така, че без да повишавате глас да можете да си говорите с някого пред отворения капак. Ако чувате скърцане, когато включвате някоя от предавките, вероятно има синхронизатори за смяна.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА WARTBURG В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата