Продават BMW 850i на Майкъл Джордан

0501
2024

С малко късмет и необходимите „дребни пари“ ще можете да купите на търг BMW 850i, което някога е принадлежало на баскетболната мегазвезда Майкъл Джордан

Нека направим малко пътешествие назад във времето: годината е 1991, вие сте един от най-успешните спортисти в света, печелите по няколко милиона долара годишно и си търсите нов автомобил. В гаража ви вече имате по няколко броя Corvette, Porsche и Mercedes. На кой модел бихте заложили? Какво ще кажете за най-скъпото BMW към момента? Баскетболната звезда Майкъл Джордан избира точно него!

Сега имате шанс да закупите именно оригиналното BMW 850i, което е карал Въздушния. Елегантното купе в цвят Mauritius Blue Metallic се продава на търг в аукционната платформа bringatrailer.com. През 1991, годината, в която Майкъл Джордан печели първата си титла в НБА с отбора на Чикаго Булс и е избран за MVP (най-полезен играч) на сезона, MJ решава да се почерпи с BMW 850i с ръчна трансмисия – на практика най-доброто предложение в гамата на BMW.

Направо не е за вярване, че проектираното от Клаус Капица BMW E31 е почти на 35 години.

BMW Серия 8 (E31) дебютира на изложението във Франкфурт през 1989 г. и е пуснато на пазара през 1990 г. Елегантното купе се явява наследник на Серия 6 (E24) и със своите раздути калници и прибиращи се фарове се вписва идеално в модните тенденции от началото на 90-те години. Компанията с централа в Мюнхен влага в този модел най-високите технологии и най-скъпите екстри, достъпни на пазара тогава. Затова не е изненада, че дългото 4,78 метра купе разполага със същия 5,0-литров V12-двигател като BMW 750i E32. Агрегатът генерира 300 к.с., което обаче не е достатъчно за много клиенти.

E31 не беше успешен модел

Ето защо BMW лансира 850 Ci (326 к.с.) и 850CSi (380 к.с.), но въпреки всичките усилия на германците, продажбите не оправдават очакванията. До 1999 г. са реализирани само около 30 000 броя от всички версии на BMW Серия 8. Един от ранните екземпляри става притежание на самия Майкъл Джордан, който изминава около 12 800 километра със своята Серия 8 до 1995 г.

Майкъл Джордан става световно известен с фланелката с номер 23. Не е ясно дали персонализираният регистрационен номер върви в комплект с автомобила.

Естествено, въпросното 850i на Джордан, който е обявен за „Спортист на века“ през 1999 г., е малко по-специално. Неговата Серия 8 е дискретно усъвършенствана. Многокомпонентните 17-цолови джанти са обути в гуми с размери 235/45 на предната ос и 275/40 на задната ос, добавката на предната броня, праговете и спойлерът отзад идват от AC Schnitzer. Ако се разровите из интернет, ще откриете дори снимка на Майкъл Джордан, седнал зад волана на своето 850i, преди да бъдат монтирани джантите и спойлерът.

5-литров V12 с 300 к.с.

По отношение на мощността обаче промени няма. 5-литровият V12 (M70B50) генерира стандартните 300 к.с. и 450 Нм. И макар че за САЩ максималната скорост е от второстепенно значение, би следвало да споменем, че Серия 8 достига 250 км/ч – забележете, с електронно ограничение, още през 1991 г.!

Както подобава на световна звезда, оборудването на синята Серия 8 е много богато. Серийно тя разполага с огромен брой луксозни функции, но Въздушния поръчва също и екстри като електронно регулируеми амортисьори (EDC), електрически люк на покрива, електрически предни седалки и електрическо регулиране на волана, CD чейнджър и много други. Особено атрактивна е рядката цветова комбинация от „Mauritius Blue Metallic“ и кожения интериор в „Pergament hell“, както и фактът, че Джордан поръчва BMW-то с доста търсената напоследък 6-степенна механична скоростна кутия.

Това BMW 850i е изминало еквивалента на по-малко от 50 000 километра – което го превръща в истински магнит за колекционерите – дори и без да вземем под внимание кой е бил собственик на колата.

През 1995 г. вторият и настоящ собственик на автомобила го купува от дилър на Porsche. Към днешна дата купето е изминало еквивалента само на 48.461 километра (30.112 мили), не е претърпявало ПТП и винаги е било поддържано отлично. Като изключим някои дребни следи от употреба, „баварецът“ изглежда в отлично състояние на снимките. Отпред някои компоненти са пребоядисвани, но тези ремонти са били чисто козметични.

BMW-то е обслужвано редовно през годините – доказва го пълната сервизна документация. Нов съединител е поставен през 2017 г., а последната смяна на маслото е направена през май 2023 г.

Оригинален талон с подписа на Джордан

Феновете на Джордан ще оценят наличието на оригиналния талон на автомобила (наричан title в САЩ) с подписа на Джордан, както и други документи, които доказват кой е бил първият собственик.

До края на търга остават пет дни, най-високата оферта в момента е за 70 023 щатски долара, което означава, че въпросното 850i вече е достигнало малко над средната текуща пазарна стойност.

Джантите, спойлерите и ауспуховата система Magnaflow с четири тръби не са серийни, но са приятен тунинг.

Между другото, Джордан си остава заклет фен на автомобилите и до днес – миналата година си купи Hennessey Venom F5 Roadster. Говори се също, че в колекцията си имал две Ferrari LaFerrari, както и други грандиозни машини.

Но да се върнем към нашето пътуване във времето: представете си как шофирате покрай морския бряг синьото BMW 850i по залез, всички прозорци са отворени, слушате гласа на V12 отпред, а CD-чейнджърът възпроизвежда Summertime на DJ Jazzy Jeff. И в цялата тази приказка осъзнавате, че пътувате с колата, която самият Майкъл Джордан е карал през 1991!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин