2023
M Coupé е от първа ръка, изминало е само 33 000 километра и е с рядък цвят
От BMW получават немалко критики за актуалния си дизайн. Поглед в миналото показва, че това не е новост за хората от Мюнхен. Винаги е имало модели, които не са били по вкуса на конвенционалните фенове на BMW. Възмущението е особено голямо при Серия 7 на Бенгъл (Е65) и Серия 6 (Е63/Е64). Някои от тези модели вече са йънгтаймери, а други – като Z3 Coupé – са се превърнали в автомобилни съкровища. BMW представя на IAA 1997 нещо като комби-Coupé Z3 и феновете са доста учудени. Когато на следващата година Z3 Coupé се появява на пазара, на създаденото от японския дизайнер Йоги Нагашима Z3 Coupé му е доста трудно – въпреки всички типични добродетели на BMW като редови 6-цилиндров агрегат, задно задвижване и ръчни скорости. В Щатите моделът дори получава прякора „Clown shoe“.
Произведени са около 18 000 екземпляра на BMW Z3 Coupé
Тези времена обаче са минало. Между 1998 и 2002 г. в цял свят са продадени 17 815 екземпляра и междувременно Z3 Coupé е търсена и обичана класика – особено с двигателите на M3!
Аукционна къща Bonhams ще продаде на търг на 8-ми октомври 2023 г. едно особено Z3 M Coupé. То е в цвят „Steelgray Metallic“ (цветът на легендарното M3 CSL) – в него са произведени само 15 броя M Coupé, а този екземпляр е последният произведен от Z3 M Coupé – официално потвърдено от BMW.
M Coupé е от първа ръка
Произведено през 2002 г., то е доставено на първия си и единствен досега собственик на 20-ти февруари 2003 г. служител на BMW. След около 20 години пробегът му е 33 446 километра. Това Z3 не е катастрофирало и не е пребоядисвано – то е в оригинално състояние. По вредницата има следи от удари с камъчета. Последната сервизна инспекция на модела е от февруари 2020 при пробег 31 811 километра, като в рамките ѝ са сменени спирачните дискове. Така, че новият притежател на Z3 M все пак не е зле да провери автомобила, преди да го кара.
А Z3 M е създаден именно за каране. Първите модели са оборудвани с 3,2-литровия редови 6-цилиндров агрегат на M3 E36. Нареченият S50 мотор разполага в Z3 с 321 к.с., което осигурява чудесни динамични характеристики на дългото само 4,03 метра M Coupé. Спринтът до 100 км/ч се взема за 5,4 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч.
По-късните модели имат 325 к.с.
От пролетта на 2001 г. от Мюнхен поставят наречения S54, също 3,2-литров редови 6-цилиндров агрегат от M3 E46 в малкото Z3. Вместо с 343 к.с. като в M3, двигателят тук разполага със „само“ 325 к.с.. причината за по-малката мощност: скъсената ауспухова уредба. С една десета от секундата е подобрен спринтът от 0 до 100 км/ч.
Междувременно късните Z3 M с моторизация S54 са особено търсени. В целия свят са доставени 1112 броя Z3 M Coupé с двигателя на M3 E46. Сред тях вариантите с ляв волан са само 269.
Така, че предлаганото тук BMW е рядкост не само заради цвета и малкия си пробег, но и заради двигателя си.
Обикновено такава рядкост не се среща на такава ниска цена. През последните години цените на Z3 M (без значение дали роудстър или Coupé) се повишиха значително. Истинските Z3 M роудстъри с 321 к.с. (не американската версия с намалена до 243 к.с. мощност) рядко могат да бъдат намерени за под 60 000 лв. Версиите M Coupé са по-скъпи, тук трябва да приготвите поне 80 000 лв. Моделите с малък пробег или с рядък цвят струват и по 120 000 лв. Очакваната цена на това Z3 M Coupé е 200 000 300 000 лв. – все пак това е последното произведено Z3 M Coupé.
Вижте предложенията за BMW Z3 M Coupé втора употреба: