Проверка на употребяван автомобил: колко добро е BMW X1?


12
фев.
2021

И двете поколения на BMW X1 се представят много добре при TÜV. Въпреки че носят едно и също име, двата варианта са абсолютно различни автомобили. Проверка за употребяван автомобил на Серия F48 и E84!

Превъзходното представяне пред TÜV на двете поколения на BMW X1 е общото нещо помежду им. Иначе сериите F48 и E84 са напълно различни. Най-важната информация от доклада на TÜV в AUTO BILD!

BMW X1 (Typ F48)

Период на производство: 2015 до днес
Двигатели: 115 к.с. (sDrive 16d) до 231 к.с. (xDrive 25i/25d)
Цена: от 18 000 евро
Сигурност за пътниците (Euro-NCAP краштест 2015): 5 звезди

Това представлява: BMW X1 (Typ F48) е технически идентичен с Mini Countryman, само че е по-голям. A това означава: напречно разположен двигател, предно задвижване, 3-цилиндров агрегат – всичко, което не се харесва на водачите на BMW. Затова пък сега най-после има достатъчно място – почти като в Х3, както и голям брой модерни асистенти.  Така функция за придвижване в задръстване на темпомата работи автономно до темпо 65 км/ч. След фейслифта през 2019 г. се появиха нови дизелови двигатели. От 2020 г. се предлага и Plug-in-хибрид.

Това може: все още да се управлява динамично и сигурно. По-мощните двигатели се предлагат в комбинация с двойно задвижване. Истинско предимство за комфорта: автоматичната с 6 или 8 предавки. По-малката е заменена през 2017 г. от автоматична с два съединителя и 7 предавки. Не толкова комфортни са вибрациите от дизеловите двигатели във вътрешното пространство.

Това създава ядове: През 2018 г. X1 xDrive 20i финишира в продължителния тест на AUTO BILD с оценка 6-. Сервизните акции обаче се увеличават: опасност от пожар заради пробиви в AGR-вентила, възможно откачане на задните светлини, незадействане на въздушните възглавници, като последното налага смяна на арматурното табло. Заради проблем с електрическа връзка в трансмисията с два съединителя X1 може да не успее да потегли.

BMW X1 (Typ E84)

Период на производство: 2009 до 2015
Двигатели: 115 к.с. (16d) до 258 к.с. (28i)
Цена: от 15 000 лв.
Сигурност за пътниците (Euro-NCAP краштест 2012): 5 звезди

Това представлява: компактно BMW за всички онези, които искат да седят по-високо и да се качват и слизат удобно. Отпред с достатъчно място, отзад с по-малко пространство за краката, с малък багажник. Често се предлага само със задно задвижване (sDrive), по-рядко с 4х4 (xDrive).

Това може: Да се движи бързо по пътища със завои. Първоначалната му настройка бе прекалено твърда, а през 2012 г. от BMW направиха окачването по-меко. Задвижването? Дизели – от 115 к.с. до битурбо варианта 25d с 218 к.с. Най-добре е да изберете автоматична трансмисия вместо притежаващата прекалено дълги предавателни отношения ръчна трансмисия. Бензинов мотор? Не си струва, още повече, че дизеловите са евтини, както никога досега.

Това създава ядове: дреболии – стъкленият плъзгащ се покрив трака, особено при студено време; електрическото му управление нерядко стачкува. Сервизна акция имаше за вакуумната помпа на спирачната система при бензиновите варианти, произведени в периода 2012/2013 г. Ако помпата се повреди, трябва да натискате значително по-силно педала на спирачката. При дизеловите версии с механична трансмисия има проблеми със съединителя. Проблемни: ангренажните вериги на всички модели с двигател със самовъзпламеняване; при студен старт следете за тракане и за активирана лампа за проблем в двигателя.

Оценката на TÜV

Окачване
X1 се справя прилично с тази дисциплина. Типичните болежки за SUV-овете като например разбити кормилни накрайници и втулки на носачите се срещат по-рядко. Така че окачването се счита за почти безпроблемно. Ръждата не се среща дори в напреднала възраст.

Светлини

При първия и втория технически преглед, проверяващите обръщат внимание на фаровете – настройката им създава по-малко проблеми от обичайното. Няма никакви забележки по отношение на задните светлини и мигачите.

Спирачки
Докато действието на крачната спирачка е добро, това на паркинг-спирачката на E84 често бива критикувано. Тръбопроводите и маркучите на спирачната система са почти безупречни. Спирачните дискове също се представят много добре.

Екология
Новият F48 се изложи при проверката на отработените газове: с 1,1 процента процентът на дефектируемост бе с три пъти по-висок от средния! Неговият предшественик не притежаваше тази слабост. По отношение на течовете на масло и проблемите в ауспуховите уредби нещата са добре – в рамките на приличното представяне.

Извод: въпреки че X1 произлиза от Серия 1 и Серия 3 по отношение на техниката, пред TÜV моделът се представя значително по-добре. Това се дължи също и на само средноголемите пробези. Купувачите имат избор между старото, истинско BMW със задно, респективно двойно задвижване (xDrive), или новия модел F48 с техниката на Mini. И двата модела са препоръчителни.

Още по темата