Проверка на употребяван автомобил: как се представя Mazda6?

1302
2022

Третото поколение на Mazda6 е значително по-добро от своя предшественик. Но и то не е съвсем без проблеми. На какво трябва да обърнат внимание клиентите на употребявани автомобили?

Mazda6 играе ролята на красавец. Може би затова неговите притежатели обичат да го показват и изминават толкова големи пробези. Най-важната информация според TÜV в доклада на AUTO BILD за употребявани автомобили!

Mazda6 (Typ GJ/GL)

Период на производство: 2012 до 2018 г.
Двигатели: 145 к.с. (2.0) до 195 к.с. (2.5)
Цена: от 15 000 лв.
Пътническа безопасност (Euro-NCAP-краштест 2013 г.): 5 звезди

Това представлява: Външният му вид е семпло-елегантен, а повече от представителната дължина от 4,87 метра го праща почти във високия клас. „Японецът” се предлага като седан и комби, но не и като хечбек. Под сравнително дългия преден капак Mazda избира съвсем различен път с техниката си Skyactiv. Иначе напразно ще търсте алтернативни задвижвания като хибрид, газ или електро.

Това може: Стегнатото окачване и прецизната механична скоростна кутия доставят удоволствие от шофирането, но не и сравнително индиректното управление. Тъй като бензиновите двигатели са без турбо, те изискват високи обороти, докато турбодизеловите мотори ускоряват доста мощно. По отношение на асистиращите системи  Mazda е в крак с времето. Предлаганото място е на ниво – въпреки динамичния дизайн. Отзад възрастните ще пътуват удобно и спокойно, а багажникът побира от 522 до 1664 литра.

Това създава ядове: Възможна е появата на ръжда по ръбове и кантове в долната част на каросерията. Съобщава се за проблемни разпределителни валове при дизеловите двигатели. През 2017 г. има сервизна акция за лошо функциониращи паркинг-спирачки.

Mazda6 (Typ GH)

Период на производство: 2008 bis 2012
Двигатели: 120 PS (1.8) bis 185 PS (2.2 CD)
Цена: от 5400 лв.
Пътническа безопасност (Euro-NCAP-краштест 2009 г.): 5 звезди

Това представлява: с тогавашния си събрат по концерн Ford Mondeo  Mazda дели както сравнително семплия дизайн, така и версиите седан, хечбек и комби. Оборудването на японския модел от среден клас е сравнително широкообхватно, а изборът на моторизации – твърде предвидим. По два бензинови агрегата (1.8/2.0) и два дизелови (2.0/2.2) с различни степени на мощността.

Това може: 1,8-литровият базов бензинов агрегат със 120 к.с. бързо достига границите си, а разполагащите със 147 или 155 к.с. 2.0-литрови мотори са значително по-подходящи. Обичайно прецизната  механична трансмисия и стегнатото окачване будят спортни амбиции, които обаче биват блокирани от електрическото сервоуправление с недостатъчно добрата обратна връзка, а в ежедневието 6 вози сравнително стегнато.

Това създава ядове: Ръждата по ръбове се появява прекалено рано. В началото е сравнително безобидна, но се разпространява бързо. Има проблеми с акумулаторите, както и с електрониката. Трансмисиите и съединителите се износват твърде рано, като дизеловите двигатели се считат за по-надеждни.

Оценка на TÜV

Окачване

Ръждата не е сериозна тема при TÜV, а полуоските също никога не създават проблеми. Кормилната уредба също не дава повод за оплаквания, а пружините и амортисьорите също са под квотата на средното по отношение на повреди. „Японецът” създава проблеми само при окачването на осите, като след третия технически преглед има двойно повече забележки.

Светлини

Само мигачите на Mazda6 остават без проблеми, проблемни къси светлини се срещат много рядко. При по-ранния модел GH задните светлини правят впечатление по-често, а с течение на годините предните светлини също не осветяват добре.

Спирачки

Качеството на спирачните дискове изглежда има необходимост от подобрение и при двете поколения на модела – често им забележки. Функцията на спирачните уредби (крачна и паркинг) създава ядове само при по-стария модел GH. Тръбопроводите и маркучите са добри.

Екология

Сравнително добър по отношение на теча на масло и проблемите с ауспуховите уредби.

ИЗВОД

Принципно екологичният баланс е в полза на Mazda6, но като цяло не може да ви заблуди да пренебрегнете проблемните места. Окачването и спирачките на по-стария модел GH създават главоболия, а светлините и елементите на спирачната система на двете поколения не са съвсем убедителни, като квотите на проблемите нерядко са над средните.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин