2016
Засегнат ли е вашият автомобил от дизеловия скандал? Можете да проверите това, като въведете номера на шасито на info.volkswagen.de. Оказа се, че синият Golf 2.0 TDI на снимките е със забранения софтуер. Скандалът с вредните емисии засегна милиони водачи и ще струва милиарди на VW. Но още по-страшни ще са щетите, нанесени на имиджа на марката.
Най-засегнат е Golf. Бестселърът на Германия естествено е и най-продаваният автомобил на старо. И винаги е бил добра инвестиция. Но дали това ще се промени, да очакваме ли
огромни отстъпки при засегнатите от скандала автомобили? По-скоро не. В интернет борсите цените на употребяваните Golf VI стартират от около 16 000 лева – тоест няма промени в сравнение с времето преди избухването на скандала. Това наблюдение се потвърждава и от Кристоф Руланд от Schwacke: „Засега не отбелязваме негативна промяна в остатъчната стойност на употребяваните дизелови модели на VW.“ И наистина – бестселърът продължава да се радва на голямо доверие. Въпреки факта, че който го купи сега, ще трябва да посети сервиза през следващата година. Шестото поколение на Golf има добър имидж: всичко функционира изрядно, управлението е ясно, не се налага да четете упътването. При този модел VW заложи на по-висококачествени материали, което е значителен напредък спрямо по-скромния предшественик. Тестовият Golf се задвижва от 2.0 TDI със 110 к.с., който по-късно бе заменен от по-икономичния 1,6-литров двигател. И двата Common Rail агрегата са добър избор. Въпреки някои недостатъци проблемите не са много – както и може да се очаква от лидера в своя клас. В продължителния тест на AUTO BILD от 100 000 километра Golf VI получи най-високата оценка 6. Затова на въпроса „Да купуваме ли сега?“ ние ще ви отговорим с категорично „Да“.
ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ БЯХА ФАКТ ОЩЕ ПРЕДИ СКАНДАЛА
TSI бензиновите мотори имаха доста проблеми – като тракащи ангренажни вериги и дефектни турбокомпресори. Дизелите страдаха от повредени сензори за температурата на отработените газове, отказващи EGR клапани и дефектни двумасови маховици. При моделите с механична скоростна кутия често отказва и притискателният лагер на съединителя.
Извод
Golf е институция. Солидното шесто поколение го очаква всеобхватна сервизна акция. Но всички експерти на тема употребявани автомобили са единодушни: това няма да засегне популярността на модела.
- Може горивопроводите да се откачат и да тракат по каросерията. В този случай във VW ги облепват с филц.
- Тапицерията се износва бързо, шевовете се късат. Единственото решение е смяна на тапицерията.
- При често пътуване на къси разстояния се изпотяват стъклата на фаровете. Едно по-дълго пътуване обикновено решава проблема.
- Слабите биалетки се разбиват бързо и издават неприятни звуци.
- Въпреки че е с малък пробег, при този Golf има лека корозия. Но нищо сериозно.
- Двулитровият дизел ще бъде подобрен с нов софтуер. Този двигател е много икономичен
- Базово оборудване: сериозно и леко скучно. Радостта от живота не изглежда точно така!
- Перфектно работно място на водача като при Golf V. Но качеството на детайлите е по-високо