Пробег, разход, мощност: Fisker Ocean е специален

0108
2023

Легендата в дизайна Хенрик Фискер прави нов опит с електрическия SUV Fisker Ocean. Силните страни на модела са пробегът му и външният вид. Както и нещо много специално!

В момента изобщо не е лесно да пуснеш на пазара автомобил, който да се различава от всички останали. Електрическото задвижване е задължително, а SUV-ът отдавна е мейнстрийм. И въпреки това представеното от датчанина Хенрик Фискер е нещо специално.

Фискер се превръща в легенда с работата си в Aston Martin и BMW, а през 2011 направи впечатление с Plug-in-хибрида Fisker Karma. За съжаление моделът не постигна икономически успех. Сега 59-годишният датчанин пуска модела Ocean. Дългият 4,77 метра семеен SUV, разработен в Калифорния, САЩ, се произвежда от Magna в Грац. AUTO BILD тества версията „Extreme“.

Fisker Ocean Extreme разполага с два електромотора, които развиват общо 564 к.с. и 737 Нм. Според Фискер причина за покупката на модела освен дизайна ще бъде и пробегът: той е над 700 километра – благодарение на разполагащите с капацитет от 113 киловатчаса никелово-манган-кобалтови батерии на CATL. Разходът трябва да е  18,1 кВтч. на 100 километра – обещаваме да го проверим на по-късен етап. Качваме се в Ocean. Над главите ни се простира една особеност: соларен покрив с площ от два квадратни метра, който може да осигури до 2400 километра допълнителен пробег годишно. И който изчезва наполовина, когато свалите покрива като кабриолет.

В режим „Hyper“ Ocean доставя удоволствие

В кокпита има 17,1-инчов дисплей, както и навигация от TomTom. Тъчскрийнът може да се завърта на 90 градуса – това обаче се предлага и от някои китайски производители. Зад волана има монитор за всичко най-необходимо, но не и за позволената към момента скорост. Затова пък с бутон на волана можете да сменяте трите режима на движение.

Потегляме в екологичен режим, който при Fisker се нарича „Earth“. При него работи само предно разположеният електромотор, като в този случай теглото от 2 тона определено се забелязва. Но Ocean няма да е твърде бурен за семействата – ние обаче искаме малко удоволствие и превключваме на режим „Fun“. –Сега електромоторът отзад помага осезаемо и Ocean трябва да бъде озаптяван с две ръце, за да поддържа курса. Ако пък превключите на режим „Hyper“, на разположение са пълната мощност и целия максимален въртящ момент, но не и целия пробег. Тук обаче Ocean доставя истинско удоволствие.

Въпреки цената от 140 000 лв. в автомобила липсва режим One-Pedal-Drive; а трите степени на рекуперация са средна хубост.

Fisker Ocean предлага много голям пробег за парите си

Предният капак не се отваря, затова и под него няма багажник. Все още няма и индикация за актуалния разход. Много от тези неща ще се появят по-късно с ъпдейтите на софтуера. Тогава водачът ще може да види и колко ток се зарежда от соларните панели на покрива.

Ocean предлага много голям пробег за парите си. Версията „Sport“ с един електромотор стартира от 77 500 лв. и предлага пробег до 440 километра – едно прилично съотношение.

Конкуренти на изглеждащия изключително добре Ocean са Range Rover или Volvo, но също и Mercedes и BMW. Засега производството при Magna не върви особено бързо – от септември 2023 от конвейера ще слизат по 1500 екземпляра от този различен електрически SUV.

Технически данни и цена: Fisker Ocean Extreme

По 1 електромотор на предната и задната ос, двойно задвижване

415 кВт. (564 к.с.)

737 Нм максимален въртящ момент

113 киловатчасова батерия

707 км пробег (WLTP)

Макс. мощност на зареждане 200 кВт.

Д/Ш/В 4774/1982/1631 мм

2434 кг собствено тегло

1820 кг прикачен товар

476–918 л обем на багажника

0–100 км/ч за 3,9 сек

205 км/ч макс. скорост

разход 18,1 кВтч./100 км (след симулация на Fisker)

цена: от 134 000 лв.

ИЗВОД НА AUTO BILD

От години ценя Хенрик Фискер за смелостта му и издръжливостта му.  Ocean е специален. И е последният шанс на Фискер. Ако нещата с Ocean се получат, наследникът му Pear ще бъде още по-вълнуващ.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин