Пробегът в режим „магистрала” на Ioniq 5: 261 км.

0404
2022

Това, което производителите на електромобили обещават като пробег, не може да бъде изпълнено от автомобилите при обичайното темпо по магистрала. Или пък все пак е възможно? В нашия голям тест на 28 модела при скорост от 130 км/ч по магистралата ще разберете, колко километра може да измине всеки от изпробваните от нас електромобили с едно зареждане на батерията!

Шоковите цени на горивата, предизвикани от войната на Путин в Украйна, направиха електромобилите значително по-интересни: Междувременно цената на тока за електромобилите е наполовина по-евтина в сравнение с цената на един литър гориво (в Германия)! Затова не е учудващо, че все по-голям брой водачи се интересуват от електромобили.  Доверие буди и фактът, че батериите стават все по-големи. Докато капацитетът им расте, страхът от недостатъчния пробег у водачите намалява.

Въпреки това обаче темата за пробега при автомобилите е все още една от най-наболелите. Все пак междувременно електромобилите съвсем спокойно се справят с пътуване до работата и обратно до вкъщи. Някои са напълно подходящи и за пътуване на дълги разстояния, тъй като зареждането им става бързо.

Hyundai Ioniq 5: 261 km

Hyundai Ioniq 5 (160 kW): компактният Hyundai е впечатляващо икономичен, при което пърформънсът му не предполага подобно нещо. Предлагат се моторизации между 170 и 305 к.с., или по-точно на разположение са четири версии: две със задно и две с двойно задвижване. Най-мощната версия със задни задвижващи колела е с 217 к.с., спринтира за 7,4 секунди от 0 до 100 км/ч и развива максимална скорост от 185 км/ч. Пробегът в режим „магистрала”: 261 км.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв