2024
Противоречив модел на абонамент на МПС е въведен в САЩ: клиентите на Mercedes трябва да доплатят, за да активират пълната мощност на автомобила си. Тази бизнес практика беше посрещната със сериозна критика.
Mercedes намалява мощността на някои свои електрически модели, за да продава допълнителни абонаменти – този странен бизнес модел явно е раздразнил клиентите на марката в САЩ.
Според The Drive потребителите на Mercedes трябва да сключат договор за абонамент, наречен „Acceleration Increase“, за да използват пълната мощност на своите МПС-та. Въпреки че автомобилите технически могат да осигурят по-бързо ускорение, заводски то е ограничено – и максималният потенциал на автомобила може да бъде активиран само с платен абонамент.
Разходи и модели
Абонаментът в САЩ струва между $60 и $90 на месец или между $600 и $900 годишно. С еднократно плащане от $1950 или $2950 също можете да „отключите“ пълната тяга. Услугата се предлага за моделите EQE, EQE SUV, EQS и EQS SUV – и подобрява ускорението от 0 до 100 км/ч с около 0,8 до 1 секунда.
Закон срещу абонаментния модел
Щатът Ню Джърси вече въведе законопроект, който трябва да забрани на производителите и дилърите на автомобили да продават абонаменти за функции, с които вече съответното МПС разполага „хардуерно“. Този закон е насочен срещу практиките на Mercedes и Tesla, които са въвели подобни бизнес модели.
От Mercedes се оправдават
На въпрос на AUTO BILD от Mercedes излязоха с оправдание за бизнес практиката. „Добавянето на специални функции след покупката на автомобила е полезна възможност за клиентите да адаптират гъвкаво своя автомобил и да използват определени функции само поотделно, когато наистина са необходими или желани“, пише говорител на компанията.
„Освен това опцията позволява на втория или третия собственик на даден автомобил да го адаптира според своите нужди.“

В случая става въпрос за по-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч. „При опцията за по-бързо ускорение става въпрос за промяна при стойностите на ускорението от 0 до 60 мили в час за определени модели EQS и EQE само за САЩ и Канада“, разкриват от Mercedes. „Стандартно ускорението на моделите EQ е разчетено за оптимално съотношение между пробег и ускорение. Кривата при Acceleration-Increase е проектирана да осигури максимални ускорение и въртящ момент в диапазона 0-60 мили в час при запазване на пълната гаранция от производителя.”
Аргументът е насочен към клиенти, които не искат да извлекат максимума от потенциала електрическия си автомобил. „Не всеки клиент иска върхово ускорение за сметка на пробега“, смятат от Mercedes. „Това специално изживяване при ускорение е разработено само за специфични групи клиенти. То изисква множество допълнителни дейности по разработка, тестване и хомологация.“ Естествено, те не са безплатни. Засега абонаментният модел за по-добра динамика няма да се прилага в Европа.