При Mazda CX-3 атмосферният бензинов мотор е по-доброто решение!

1605
2019

ИЗНЕНАДВАЩО Е, ЧЕ в този клас Mazda все още залага на дизела. Сигурно се дължи на факта, че CX-3 с модерната си визия и висока позиция на седене играе ролята на SUV и вече си има своите почитатели. Тези клиенти не се нуждаят от двойно задвижване, не им трябва и много място на задната седалка – вместо дизела те ценят друг специалитет на „японеца“: бензиновият му мотор е от старата школа. Докато навсякъде се срещат 3-цилиндрови турбоагрегати, Mazda предпочита класическия път. Skyactiv-G е с четири цилиндъра, два литра работен обем и няма турбина. Макар че тази рядкост звучи малко по-шумно, внася спокойствие в CX-3. Не чакате турбодупката да премине, а 121 к.с. са достатъчна мощност. А ако не, то превключвате прецизната механична трансмисия. Така CX-3 иска да бъде шофиран: с леко боравене с педала на газта.

След фейслифта интериорът прави впечатление на по-висококачествен.
4-цилиндровият бензинов агрегат залага на работен обем вместо на турбина.

Естествено големият работен обем си има и недостатъци. Ако се движите бързо по магистралата, то спокойно можете да надвишите тестовия ни разход от 7,4 литра – ще стигнете и до 9 преди запетаята. Затова да изберем дизела? Той е с 8000 лева по-скъп (разлики в нивата за оборудване за България) и работи осезаемо по-шумно. 5,6 литра на 100 километра определено са в полза на дизела, но тъй като бензиновият мотор на Mazda има по-висока остатъчна стойност, дизелът си струва едва при пробег от над 15 600 километра годишно. А малките SUV-ове рядко изминават повече, което се потвърждава от феновете на CX-3: те купуват почти само бензинови модификации.

ИЗВОД

Този бензинов мотор е приятно изключение сред турбомъниците: големият атмосферен двигател като от миналото прави CX-3 един спокоен SUV, който е търсен и като употребяван. Затова дизелът няма шанс.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин