При Mazda CX-3 атмосферният бензинов мотор е по-доброто решение!


16
май
2019

ИЗНЕНАДВАЩО Е, ЧЕ в този клас Mazda все още залага на дизела. Сигурно се дължи на факта, че CX-3 с модерната си визия и висока позиция на седене играе ролята на SUV и вече си има своите почитатели. Тези клиенти не се нуждаят от двойно задвижване, не им трябва и много място на задната седалка – вместо дизела те ценят друг специалитет на „японеца“: бензиновият му мотор е от старата школа. Докато навсякъде се срещат 3-цилиндрови турбоагрегати, Mazda предпочита класическия път. Skyactiv-G е с четири цилиндъра, два литра работен обем и няма турбина. Макар че тази рядкост звучи малко по-шумно, внася спокойствие в CX-3. Не чакате турбодупката да премине, а 121 к.с. са достатъчна мощност. А ако не, то превключвате прецизната механична трансмисия. Така CX-3 иска да бъде шофиран: с леко боравене с педала на газта.

След фейслифта интериорът прави впечатление на по-висококачествен.
4-цилиндровият бензинов агрегат залага на работен обем вместо на турбина.

Естествено големият работен обем си има и недостатъци. Ако се движите бързо по магистралата, то спокойно можете да надвишите тестовия ни разход от 7,4 литра – ще стигнете и до 9 преди запетаята. Затова да изберем дизела? Той е с 8000 лева по-скъп (разлики в нивата за оборудване за България) и работи осезаемо по-шумно. 5,6 литра на 100 километра определено са в полза на дизела, но тъй като бензиновият мотор на Mazda има по-висока остатъчна стойност, дизелът си струва едва при пробег от над 15 600 километра годишно. А малките SUV-ове рядко изминават повече, което се потвърждава от феновете на CX-3: те купуват почти само бензинови модификации.

ИЗВОД

Този бензинов мотор е приятно изключение сред турбомъниците: големият атмосферен двигател като от миналото прави CX-3 един спокоен SUV, който е търсен и като употребяван. Затова дизелът няма шанс.

Още по темата

Card image cap
След еуфорията дойде разочарованието

22
окт.
2017

При създаването на първия си ван GM проявиха изключителна дизайнерска смелост. Но пропуснаха други важни неща

Card image cap
E-клас Coupé застава на старта (ВИДЕО)

12
дек.
2016

Новият Mercedes E-клас Coupé използва техниката на седана и залага на елегантните форми. AUTO BILD ви разкрива най-важното за красавеца от Щутгарт

Card image cap
Дрифт с натискане на бутон

20
ян.
2016

Една от най-важните новости новости при Ford Focus RS е 4х4-задвижването с режим Drift

Card image cap
Porsche Cayenne Turbo: болидът сред SUV-овете

21
мар.
2018

Този SUV се кара като спортен автомобил – с Cayenne Turbo Porsche сякаш успява да се пребори със законите на физиката!

Card image cap

В последния брой:

Архив >