2023
Концепцията на компактния модел Niro на KIA подхожда идеално за всекидневието. Пита се само с кое задвижване
МОДЕРНИЗИРАНА ВЪНШНОСТ, нова платформа, голям брой асистенти за водача – второто поколение на Niro е доста по-модерно, без да пренебрегва познатите ни добродетели. За размерите предлаганото място в автомобила е съвсем прилично. Управлението на кокпита е без загадки, а качеството на изработка – добро – макар и в багажното отделение все още да има податливи на надраскване пластмаси. Затова пък повечето материали са устойчиви.
При двигателите от Kia също са поели „зелен“ курс. Освен електромобила, също както и при Hyundai участват Plug-in хибрид и пълен хибрид. Двата варианта с двигател с вътрешно горене притежават доста прилики като например 1,6-литровия бензинов двигател със 105 к.а., предно задвижване и хармонично настроена 6-степенна трансмисия.
При електрическия Niro (най-вляво) електрическата машина е скрита под голям пластмасов капак. Пълният хибрид (вдясно) и Plug-in Niro-то са скрили 1.6-литровия двигател с по-малки капаци, като на външен вид не се различават
Зареждането от контакта, както и по-голямата електрическа мощност и по-големият капацитет на батерията са характерни за Niro като Plug-in. Затова той е не само по-бърз, но и има електрически пробег от около 50 километра. Пълният хибрид пък моли само след неколкостотин метра 1.6-литровия атмосферен мотор за помощ, като прави впечатление на значително по-затруднен или трябва да вдига много по-често оборотите в сравнение с Plug-in хибрида. Сигурно и това е една от причините, поради която пълният хибрид не е съвсем икономичен с разход от 7 литра, като цената му на километър излиза 0,62 лева – най-високата.
Plug-in хибридът се възползва значително повече от електрическото си подпомагане, като дава разход от 3,5 литра плюс 9,1 кВтч. И така сметката е следната: с 58 стотинки на километър Plug-in хибридът излиза най-евтино. Niro EV е по-скъп с 0,02 лв., но благодарение на своите 204 к.с. е значително по-пъргав и ускорява много по-бързо до темпо 100 км/ч от хибридните си събратя. Със стойност 300 километра пробегът е само наполовина – 330 километра, докато с максимална мощност при зареждане на ток 80 кВт моделът е сред приятните, но не и сред най-бързите. Има какво още да бъде подобрено.
Извод
По-малките разходи на километър, най-големият пробег и балансираното преживяване на пътя превръщат Plug-in хибрида в нашия фаворит. Да, Niro EV демонстрира по-силно изразен темперамент, но изисква повече търпение по време на дълъг път.