При Jaguar XF Sportbrake дизелът е по-уверен


13
май
2019

КАТО ПЛЪТЕН ДАЛЕЧЕН ЗВУК ОТ ГЪРЛОТО. Дизеловият мотор в Jaguar звучи така, че вероятно ще искате да погледнете в документите. Не, не става дума за 6-цилиндров. XF Sportbrake има четири цилиндъра и два литра обем – новият стандарт. Англичаните са се справили чудесно: този дизелов агрегат ще ви накара да настръхнете. Именно така трябва да звучи едно задвижване в луксозния клас, шумоизолацията на двигателя и звукът заедно допринасят за един много добър концерт. В тази братска битка не става дума само за субективни неща, но, от друга страна, именно тук субективното си проличава най-много. Когато дизеловият мотор на XF се изравни с бензиновия, развърта се до 4500 оборота и превключва предавките прецизно, спокойно ще му простите леките вибрации. Бензиновият слиза от надпреварата на бензиностанцията, тъй като харчи с 2,5 литра повече на всеки 100 километра. Иначе работи култивирано, което е от полза най-вече в града, а освен това тежи със 100 кг по-малко. Нищо чудно, задвижващите колела на този Jaguar са задните. Единствено при кикдауна бензиновият агрегат се представя по-лошо. Автоматичната трансмисия превключва три предавки надолу, двигателят се развърта до червената зона и започва неочаквано да дрънчи силно. В това време дизеловият агрегат разчита на 500 Нм и си поема спокойно въздух. И след това предава въртящия си момент към четирите колела – двойното задвижване е част от серийното оборудване на дизеловия мотор.

При стартиране „лостът“ на трансмисията се появява на средната конзола.

ИЗВОД

Добре, дизелът си струва на по-късен етап, но той придава на XF Sportbrake това, което излъчва целият автомобил – спокойствие. Освен това получавате и двойно задвижване. Клиентите на Jaguar също предпочитат мотора със самовъзпламеняване – те рядко избират бензина.

Още по темата

Card image cap
Audi A6 Avant 2.0 TDI: перфектен и след 100 000 километра

8
юни
2017

В А6 Avant има всичко, което е типично за Audi. Един продължителен тест с (почти) приказен Hарру End.

Card image cap
Smart fortwo Cabrio: повелителят на ветровете

28
ян.
2016

Новият Smart fortwo Cabrio е станал значително по-зрял. При свален покрив той се превръща в закачлив модел за шофиране с вътър в косите

Card image cap
Първи тест на хибридната Kia Niro

17
май
2016

Кросоувър с хибридно задвижване – дали Kia Niro е моделът на бъдещето? Карахме го от Рюселсхайм до автосалона в Женева – при това възможно най-пестеливо

Card image cap

В последния брой:

Архив >