2019
КАТО ПЛЪТЕН ДАЛЕЧЕН ЗВУК ОТ ГЪРЛОТО. Дизеловият мотор в Jaguar звучи така, че вероятно ще искате да погледнете в документите. Не, не става дума за 6-цилиндров. XF Sportbrake има четири цилиндъра и два литра обем – новият стандарт. Англичаните са се справили чудесно: този дизелов агрегат ще ви накара да настръхнете. Именно така трябва да звучи едно задвижване в луксозния клас, шумоизолацията на двигателя и звукът заедно допринасят за един много добър концерт. В тази братска битка не става дума само за субективни неща, но, от друга страна, именно тук субективното си проличава най-много. Когато дизеловият мотор на XF се изравни с бензиновия, развърта се до 4500 оборота и превключва предавките прецизно, спокойно ще му простите леките вибрации. Бензиновият слиза от надпреварата на бензиностанцията, тъй като харчи с 2,5 литра повече на всеки 100 километра. Иначе работи култивирано, което е от полза най-вече в града, а освен това тежи със 100 кг по-малко. Нищо чудно, задвижващите колела на този Jaguar са задните. Единствено при кикдауна бензиновият агрегат се представя по-лошо. Автоматичната трансмисия превключва три предавки надолу, двигателят се развърта до червената зона и започва неочаквано да дрънчи силно. В това време дизеловият агрегат разчита на 500 Нм и си поема спокойно въздух. И след това предава въртящия си момент към четирите колела – двойното задвижване е част от серийното оборудване на дизеловия мотор.

ИЗВОД
Добре, дизелът си струва на по-късен етап, но той придава на XF Sportbrake това, което излъчва целият автомобил – спокойствие. Освен това получавате и двойно задвижване. Клиентите на Jaguar също предпочитат мотора със самовъзпламеняване – те рядко избират бензина.

