При това А8 само коженият салон е струвал 40 000 лева!

2711
2020

Леле, на това му се казва болезнена загуба на стойност! Audi A8 4.0 TFSI с много екстри от програмата Audi exclusive, което като ново е струвало над 300 000 лв., сега се продава за по-малко от 80 000. Кои обаче са екстрите, които правят луксозната лимузина толкова скъпа?

Да започнем с боята в цвят кафяв металик Argus и 21-цоловите джанти с пет лъча. Всяка от тези опции е струвала на предишния собственик по 6200 лева. Но сметката набъбва по-сериозно в интериора, който при поръчката е трябвало да пасва на специалния екстериорен цвят – и затова предишният притежател на Audi-то е избрал комбинация от кожа и алкантара в тъмнокафяво.

Кафяв кожен волан, 4-зонов автоматичен климатик, аудиосистема Bose Surround, TV-тунер – на това му се казва лукс!

Седалки с вентилация и масажна функция

Коженият салон Audi exclusive пакет 4 фигурира в ценовата листа от 2016 срещу сумата от 26 000 лв. Към тях са добавени таван от алкантара за 8600 лв., облечена в същата материя задна „кора“ за 2060 лв., елементи за управление за 1580 лв., стелки за „нищожните“ 860 лв. и тъмнкафяви колани за 3000 лв. Всички тези опции са поръчани посредством Audi exclusive. Но това далеч не е всичко. В оборудването влизат още камери, 4-зонов автоматичен климатик, матрични LED-фарове, адаптивен темпомат, аудиосистема Bose Surround, няколко асистиращи системи, щори за слънце, TV-тунер, обдухване на седалките, масажна функция и др. Накрая А8-ицата е излязва над 300 000 лв.

ОЩЕ ОБЯВИ ЗА AUDI A8 D4

Главозамайваща загуба на стойност

Четири години и половина по-късно стилно конфигурираното с топоборудване Audi A8 е обявено за продан – с шеметна загуба на стойност. Луксозната лимузина е от първи собственик, има пълна серизна история и е само на 82 965 километра. В момента дилърът на Audi Autohaus Wiest иска 39 250 евро (ок. 80 000 лв.) за въпросното A8 с оборудване на Audi exclusive. Конкурентът на S-класа бива задвижван от V8 бензинов двигател с 435 к.с.

Предлагаше се дори A8 W12

Същият четирилитров двигател се използва и в по-мощните версии S8 (520 к.с.) и S8 plus (605 к.с.). Третото поколение на Audi A8 носи означението D4 и се продава в периода между 2010 и 2017. Подобно на своя предшественик, този модел също използва алуминиево купе, така че проблемите с ръждата са му чужди. A8 се предлагаше с две дължини на междуосието, като стандартната версия се „простираше“ на 5,14 метра. Дългата база достига 5,27 метра. На изложението във Франкфурт през 2013 компанията, базирана в Инголщат, представи фейслифта на своя луксозен седан само след три години и половина производство. Обновените екземпляри могат да бъдат разпознати предимно по новите матрични LED фарове, леко модифицираната решетка и по-тесните LED стопове. През целия период на производство за A8 бяха предлагани голям брой бензинови и дизелови двигатели. Най-мощният модел беше S8 plus с 605 к.с., достъпен от края на 2015 година. Но се предлагаше и 6,3-литров W12, само при дълга база.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин