При тази BMW Серия 5 Plug-in-хибрид батерията „умря” след 150 000 километра

2406
2024

Каква е ползата от Plug-in хибридите с двигател с вътрешно горене и електромотор? Хърватски сервиз хвърля нови съмнения върху концепцията: батерията на BMW Серия 5 е била износена след шест години – тотална щета.

Устойчиви ли са Plug-in хибридите? Много хора ги виждат като идеалния компромис между кола с двигател с вътрешно горене и електрически автомобил: на борда двигателят с вътрешно горене и електрическият мотор работят в дует. Тези автомобили са подходящи за дълги пътувания с бързи спирки за зареждане, както и за кратки електрически пътувания, например пътуване в града.

Тъй като Plug-in хибридите също участваха в субсидията за електрически автомобили в Германия (и не само там), броят на регистрациите през последните години е висок, над 300 000 са продадени само в Германия през 2021 г. и 2022 г. Но май е под въпрос дали колите с двойно сърце са наистина устойчива покупка. Поне с оглед на този случай, който стана известен от хърватския специализиран сервиз EV Clinic.

Нова резервна батерия за 11 000 евро

Най-новият случай е BMW 530e iPerformance от 2018 г. Plug-in версията на модела от предпоследната серия G30 е с редови четирицилиндров двигател с мощност 184 к.с., който е подпомаган от електрически мотор със 113 к.с. Заедно те имат 252 к.с. системна мощност. Но само след шест години батерията с капацитет от 9 киловатчаса е напълно износена.

Според EV Clinic нов комплект батерии би струвал 11 000 евро. Освен това има допълнителни разходи за ремонт, които със сигурност не са ниски. Цената на резервната батерия не е напълно изненадваща, тъй като всички резервни батерии за електрически автомобили са много скъпи – макар и не толкова скъпи, колкото тази доста малка за Plug-in хибрида в Серия 5, която позволява максимум 40 километра електрически пробег.

Батерията в момента има най-високата цена в SUV-а EQS: 29 257,80 евро. За хърватите, които се занимават предимно с ремонт на батерии в електрически автомобили, това е доказателство за непригодността на Plug-in хибридната концепция: „Всеки километър, изминат електрически, поврежда батерията четири пъти по-бързо, отколкото при големите батерии в напълно електрическите автомобили. “ Според експертите проблемът е във формата на батерията: те са претоварени.

Гаранцията на БМВ-то е изтекла

Това се оказва фатално за собственика на засегнатата Серия 5: според EV Clinic гаранцията е валидна само до 100 000 км – повредата на батерията е близо до пълна загуба, тъй като към нейната цена трябва да се добавят и скъпите разходи за ремонт.

EV Clinic често публикува доклади, които според експертите доказват непригодността на Plug-in хибридното задвижване. Обикновено това води до агресивни коментари. Специализираната компания, която от 14 години е базирана в Загреб, описва Golf GTE като „greenwashing device“ („уред за екологично измиване“). И тук батерията за автомобила е непропорционално скъпа – струва 11 500 евро. Има подобни съобщения за Mercedes, в който след 160 000 км са били повредени толкова много клетки на батерията, че се налага тя да бъде сменена – за 14 500 евро. „Такива автомобили са пълна загуба след шест години, а икономиите на гориво са просто плацебо“, казват от компанията.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин