2024
За първи път Ford предлага Transit Connect като plug-in хибрид – и прави модела още по-гъвкав благодарение на иновативна задна седалка
„Товарачът“ Transit е работното добиче в портфолиото на Ford при лекотоварните. Сега производителят представи новия Transit Connect – чиято версия с двойна кабина предлага специален акцент. Петима души и голямо товарно пространство или двама души и още повече място за товари – на пръв поглед не звучи толкова ефектно. Но решението, което Ford лансира, е наистина новаторско.
Задна седалка или разделителна стена
Триместната задна седалка не просто се мести и сгъва. Цялата конструкция може да бъде освободена от заключващия механизъм чрез дърпане на съответното езиче и след това да бъде застопорена само с една ръка. И това става доста лесно. Задната седалка се сгъва, застопорява се вертикално и след това образува между купето и товарното пространство преградна стена с дебелина само няколко сантиметра. По този начин товарът не може да се плъзне напред, а кокпитът получава по-добра шумоизолация.
С този трик Transit се превръща в „баничарка“ с XXL товарно пространство. Версията с късо междуосие осигурява товарен обем 2,5 кубически метра. По-дългата – Connect, „поглъща“ 3,1 кубически метра товар – а модификацията само за товари, дори 3,7. В последните две версии отзад се отваря място за два европалета.
Освен това новият Ford Connect разполага със значително по-голям полезен товар – до 820 килограма. Благодарение на прикачения товар – до 1500 килограма (много добро постижение за класа на компактните „товарачи“), клиентът получава още по-висока полезна стойност.
Ford Transit с хибридно задвижване
За първи път Ford предлага Transit Connect с Plug-in хибридно задвижване. Комбинацията от 1,5-литров бензинов двигател EcoBoost, високоволтова батерия и електрически мотор генерира системна мощност 110 кВт (150 к.с.) и максимален въртящ момент 350 Нм. Предаването на тягата към колелата става посредством 6-степенна трансмисия с два съединителя.
Ford обещава пробег до 110 километра изцяло на ток. На прав ток при наличие на бърза зарядна станция ще можете да пълните батерията с до 50 кВт – а On-board зарядното устройство позволява при променлив ток максимум 11 кВт.
Още една стъпка към електрификацията
„През последните две години електрифицирахме цялото семейство Transit, така че всяка група клиенти да може да движи бизнеса си с нулеви локални емисии. Нашият изцяло нов Transit Connect е друга важна стъпка по този път“, обяснява Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro за Европа.
В допълнение към Transit PHЕV, Ford предлага и две турбодизелови модификации EcoBlue, всяка с работен обем от 2,0 литра, за новия Connect. Изпълнението със 75 кВт (102 к.с.) разчита на 6-степенна ръчна трансмисия и предно задвижване. Бъдещата модификация със задвижване на четирите колела е серийно с двигател с мощност 90 кВт (122 к.с.) и 6-степенна ръчна трансмисия.