Приятно, дори бързо пътуване

0703
2024

Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD

КАЧВАМ СЕ В ЕЛЕГАНТНИЯ, тапициран с черна кожа кокпит на Toyota Mirai. Вс пак автомобилът с горивна клетка е олицетворение на модерна техника. Тръгвам на дълъг път, който е предварително планиран, тъй като инфраструктурата от зарядна станции за водород не е много добре застъпена. По пътя ми към Есен има три такива: в Бремен, в Оснабрюк и в Мюнстер. Показаният пробег от 400 километра трябва да ми стигне до Мюнстер, а в петкилограмовия резервоар трябва да останат още 100 километра. Аз обаче не се осмелявам да тествам това. Пътуването в Mirai е истинска радост, 2,1 тона върху 19-цолови джанти, задвижвани от бързо ускоряващите 182 к.с., автомобилът върви доста уверено. Това е перфектната машина за екологично настроени хора, тъй като отзад от ауспуха излиза само водна пара. На бензиностанцията за водород в Мюнстер при мен идва един притежател на също притежаващия горивна клетка Hyundai Nexo. Той също иска такава Toyota! Явно да караш автомобил на водород е въодушевяващо. Автомобилът е с петима пасажери, ако двама от тях не бяха деца, вътре щеше да е тясно. Возещият се до мен прави усилия да ми разяснява принципна на действие на горивната клетка, но аз не разбира кой знае колко от това – важното е, че автомобилът върви чудесно. При връщането на автомобила, съседът ми на автомивката се провиква: „Страхотен цвят, колега!“ Mirai впечатлява и на външен вид.

+ перфектният електромобил, единствено структурата от зарядни станции за водород все още не е добре развита. Достатъчно мощност, бързо зареждане.

– колко години ще функционира горивната клетка, дали резервоарът ще загуби налягане и ще издържи на студа? Трудно е да се каже.

TOYOTA MIRAI

СТАРТ 9-ти август 2022

ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 67 890 евро

ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 55 008 км

ТЕСТОВИ РАЗХОД НА ГОРИВО 1,08 кг H2/100 км

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин