2023
Дизайнът на Hyundai Staria определено може да бъде наречен космически. Корейският ван обаче не само изглежда странно, но и притежава много добри качества
Когато стане дума за големи лимузини, то определено човек се сеща за Mercedes V-клас и VW T7. Съществува обаче още един модел, който блести с чудесно предлагано място: Hyundai Staria.
То смени тропащия H1 и със скосения си покрив и ниво на оборудване Signature притежава солидна порция лукс. Достатъчно е само да назовем двете отделни седалки на втория ред с вентилация и отопление.
В Staria всеки предпочита да седи отзад
Те очакват пасажерите с удобни подлакътници и с превъзходна повърхност за бедрата. С натискане на бутон облегалките се смъкват назад, а предните части се вдигат напред – добре дошли в уютните кожи. Липсва ви само изпълненото със звезди ясно небе, което да наблюдавате през панорамния покрив.
Задвижването е доста стандартно. Дизеловият двигател на концерна със 177 к.с. и 430 нютонметра е така да се каже достатъчен на 2,4- тонния „кореец”. С оглед на голямото тегло, пробегът от близо 700 километра е напълно приличен. Същото важи и за сътрудничеството между трансмисия и двигател, както и за комфорта на возене и шумоизолацията.
Нямаме забележки и по отношение на ергономията на Staria. Единствено централният дисплей би могъл да бъде малко повече ориентиран към водача. Интересни са сгъваемите поставки под централния дисплей и зад монитора на навигацията.
Има и огромна жабка между седалките. Ако разгледате по-обстойно вътрешното пространство, то ще откриете различни подлакътници, поставки за чаши и голям брой USB-букси.
С оглед на богатото серийно оборудване, цената от115.000 лв. (за Германия) цена не е особено висока. Единственото, което противоречи на лукса е задната седалка.
ИЗВОД НА AUTO BILD
Който иска да разполага с лукс за всяка една ситуация на пътя, той може да си поръча за Staria и задвижване на четирите колела (4000 лв).

