ПРИКЛЮЧЕНИЕ С VW T3 SYNCHRO ПРЕЗ АФРИКА

Редакторът на AUTO BILD Бернд Фолкенс и неговият приятел Кай Амтенбринк предприеха едно вълнуващо приключение с VW T3 Synchro през Африка – не всичко обаче мина гладко


30
мар.
2017

през Африка – не всичко обаче мина гладко

 

Човек може направо да се отчае – от два дни и една нощ се ровим в калта. Как можахме да постъпим толкова глупаво и да минем през тази локва? Да търсим помощ? От пет дни покрай нас не е минавал жив човек. Обхват на мобилни телефони? Глупости, насред Африка сме.  Или по-точно казано в националния парк Маго в Етиопия. Нима нашето пътешествие ще спре дотук? Не, няма да се предадем. Моят приятел Кай (41), с когото играя футбол, и аз, Бернд Фолкенс (41), решихме да стигнем от Хамбург до нос Добра надежда с автомобил. Да прекосим черния континент с едни VW T3 1.6 TD Synchro, година на производство 1992, с блокаж на диференциала и само 70 к.с. Автомобилът е с пробег над 300 000 км. Колко ще издържи моторът? Нямам представа. Сега обаче сме здраво заседнали. С помощта на Toyota Land Cruiser, лебедка и крик успяваме накрая да се измъкнем от тинята: 600 метра за три дни – невероятно постижение, нали?

В Кения моторът ни започва да гори

Сега разбира се изоставаме с плана. Чакат ни обаче още по-лоши преживявания. Едва сме прекосили зелената граница с Кения и се случи това: от вентилационните отвори се стеле бял дим и изведнъж отстрани на калниците се появяват пламъци. Господи – нашият Bulli гори! Пожарогасителят свършва твърде бързо. Късмет, че водните ни запаси са пълни. Накрая изразходваме 60 литра за гасенето. Пламъците са потушени, но се намираме на гъза на географията! Не можем да се върнем обратно в Етиопия, визите ни са изтекли, а до Найроби има още 780 километра. Не помага нищо, затова трябва да ни теглят! Клаус, нашият придружител от Мюнхен, ще ни дърпа със своята Toyota през Кения. Следващият шок е при установяване на щетите в Найроби: водните маркучи, кабелите, ремъците, дори задните светлини – всичко е изгоряло. След теста ще разберем, дали двигателят може да бъде поправен.

Моторът: първи тест без охладителна течност

И действително стана. Под дебелия слой сажди забелязваме искрица живот. Следващият проблем: резервните части са рядкост в Кения, също както и златния прах. Освен това са също толкова скъпи. Поставяме кабелите, поправяме алтернатора, ремонтираме анаероидната кутия дори с дъждобран. Импровизациите ни обаче няма да помогнат, Bulli се нуждае от резервни части от Германия. Неочаквано спасението идва: VW  AUTO BILD са научили за драмата в далечна Африка и ни пращат палет с резервни части. Нашите умения биват наградени: след три седмици Bulli потегля от двора на сервиза в Найроби. Следващите няколко хиляди километра до нос Добра надежда са лесна работа.

Още по темата

Card image cap
В дрифт към Пайкс Пийк – Кен Блок и неговият Mustang „Hoonicorn“

26
окт.
2016

Звездата от Youtube Кен Блок е увеличил значително мощността на своя Mustang "Hoonicorn", за да може той да се справи с едно изключително предизвикателство

Card image cap
MGB е истински “англичанин”

6
май
2017

Главният редактор на BILD Кай Дикман за добрите и лошите времена на расовия роудстър

Card image cap

В последния брой:

Архив >