2017
Карираният бутон има магическа сила. Щом го натиснете, автомобилът се развихря. Този бутон регулира поведението на пътя на Leon ST Cupra. Тоест: реакцията на педала на газта става много „по-отровна“, окачването – по-стегнато, а звукът – невероятен. На прицел са Porsche и други „расови“ спортни коли. Е, все пак не е ли прекалено? Компактен модел да се конкурира с подобни модели.
Не – за целта ще му помогнат 300 к.с., DSG-трансмисия, двойно задвижване (опционално) и спортните гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, заедно със спирачките Brembo). Тези технически данни действително звучат многообещаващо. За по-малко от пет секунди най-бързият Leon ST достига темпо 100, а максималната скорост е 250 км/ч. Ние от AUTO BILD ще проверим на базата на нашия тест на спортни коли, дали автомобилът се справя добре на пистата. В раздела за управляемост „испанецът“ се справя превъзходно – с време от 1:36,88 се класира директно след петте най-бързи компактни модела.
Голямата заслуга в случая е на мощният TSI-агрегат. 2,0-литра работен обем плюс турбина – това прави впечатляващите 380 нютонметра максимален въртящ момент, които са на разположение още под 2000 оборота. Двойното задвижване работи уверено, Seat разполага с пълната си тяга без никакви загуби. Трансмисията превключва предавките доста ефективно – единственият недостатък е прекалено честото (ненужно) превключване, тъй като поддържането на по-високи обороти би подхождало повече на спортния характер на автомобила. Гумите осигуряват отлично сцепление, но все пак в острите и бързи завои има леко недозавиване. Cupra реагира с леко завъртане на смяната на динамичния център на тежестта.
Иначе автомобила реагира доста фино на смяна на посоката на движение. За окончателното спиране от скорост 100 км/ч ловецът на Porsche-та се нуждае от 33,1 метра. за сравнение истинското Porsche се нуждае само от метър по-малко! Иначе комбито има вместимост на багажника от 1470 литра.