„Преродената“ Octavia стана на 25 години


3
сеп.
2021

На 3 септември 1996 г. за Škoda Auto започна нова ера: в Млада Болеслав един от най-модерните автомобилни заводи в Европа по онова време започва работа. В същото време там стартира серийното производство на Octavia, най-важния нов модел на марката. Оттогава автомобилите от четирите поколения на Octava са продадени около седем милиона пъти.

Първата Octavia дебютира през 1959 г.

През 1996 г. Škoda Auto представя първия си компактен модел като част от Volkswagen Group. Името Octavia е използвано и между 1959 и 1971 г., когато са продадени повече от 280 000 бройки за старата Škoda, предлагана и като комби. На латински името Octavia означава „осмата“. Първата Octavia се радва на много успехи дори извън границите на тогавашната Чехословакия и също постига големи успехи в моторните спортове: акцентите в сегашната 120-годишна история на Škoda Motorsport включват хеттрик с победи в класа на рали Монте Карло от 1961 до 1963 г.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА SKODA OCTAVIA НА СТАРО

Историята на съвременната Octavia започва през 1992 г. След интегрирането на Škoda Auto в редиците на Volkswagen Group, моделът от компактния клас бива разработван стъпка по стъпка – като новата платформа с помощта на технология CAD (Computer Aided Design).

В същото време се извършва подготовка за изграждане на ново производствено съоръжение в Млада Болеслав, което би позволило ефективно модулно производство и сглобяването на доставени точно навреме компоненти и възли. След тържественото откриване на новото хале на 3 септември 1996 г. производственият капацитет се увеличава с 90 000 автомобила до 350 000 годишно.

Практичният лифтбек се характеризира с високо ниво на активна и пасивна безопасност, като разполага с предни и странични въздушни възглавници. Големият багажник е лесно достъпен благодарение на големия заден капак и предлага пространство от 528 до 1328 литра.

През 1996 г., когато новата Škoda Octavia започва да се продава, клиентите могат да избират между два четирицилиндрови бензинови двигателя (1.6 MPI/75 к.с. и 1.8 20 V/125 к.с.) и турбодизел – икономичният 1.9 TDI развива мощност от 90 к.с. при разход от 5,1 литра на 100 километра. На върха на гамата двигатели, която постепенно се разширява, е легендарният 1,8 T 20V със 150 к.с. Octavia Combi дебютира през март 1998 г., а версия с 4х4-задвижване е лансирана през 1999 г. В България вносителят на марката „Еуратек“ подготвя дори едномарков шампионат с Octavia – като някои от автомобилите за серията доскоро се появяваха по различни спортни събития.

С второто поколение на модерната Octavia дебютира и Scout – Оutdoor версията на модела.

Второто поколение на съвременната Octavia е на пазара от 2004 до 2013 г. и е дори по -успешно от първото. В допълнение към още по -голяма полезност, то предлага и много технически иновации – като бензинови двигатели с директно впръскване и трансмисия с два съединителя DSG. Третото поколение на Octavia слиза от поточната линия в периода между 2012 и 2020 г.

Третата генерация е на пазара от 2012 до 2020 г.

На 11 ноември 2019 г. производителят на автомобили от Млада Болеслав представи актуалното, четвърто поколение на своя бестселър. Днес Škoda Auto предлага при Octavia най-богатата гама от двигатели в историята на модела. Освен бензинови и дизелови, клиентите могат да поръчат също и агрегати на метан, както и Plug-in хибрид. В духа на всеобщите тенденции в автомобилния бранш, най-новата Octavia e по-добре свързана откогатo и да било.

За чешкия пазар Skoda предлага специална версия на Octavia RS, посветена на 120 години Skoda Motorsport.

Още по темата