2024
Най-късно през пролетта клиентите на употребявани автомобили започват да се оглеждат и за кабриолети. Предлагаме няколко модел, на които може да обърнете внимание за летния сезон
През 2023 г. в Германия само 1,8 процента от регистрациите на нови автомобили са били на кабриолети – затова и производителите все по-често зачеркват тези модели от гамата си. За сравнение през последните 15 години броят на кабриолетите и роудстърите на германския пазар е намален двойно.
Единствената възможност за повечето клиенти остава пазарът за употребявани модели.
Fiat 500C
Период на производство: от 2009 г.
мощност: от 69 до 179 к.с.
цени: от 12 000 лв.
Само голям сгъваем покрив? Сега вероятно мнозина ще се обадят, че 500C всъщност не е истински кабриолет – сигурно обаче те не са се наслаждавали на симпатичния „италианец” през пролетта. Тъй като покривът от плат изчезва изцяло зад главите на пасажерите до темпо 60 км/ч, усещането за кабриолет е автентично. Нищо чудно, че близо една четвърт от купувачите на 500 избират варианта със сгъващ се покрив.
500 с мек покрив е на пазара от близо 15 години. През годините Fiat постоянно е преработвал 500C, така че ретро италианският модел изглежда свеж и до днес. Окачването му обаче е доста стегнато, управлението – нечувствително, а вътрешното пространство – тясно, особено отзад.
Разбира се, концепцията на Fiat за 500C е за градски автомобил – той се справя чудесно с тази роля. Изцяло електрическият наследник на модела също се предлага и като кабриолет: този факт се отразява положително на пазара за употребявани автомобили. Дори тригодишни екземпляри с малък пробег могат да се намерят за под 20 000 лв. С мек покрив се предлагат и разполагащите със 180 к.с. версии на Abarth.
Слаби места: в техническо отношение 500C има някои слабости: от ръждясващи ауспухови гърнета през проблеми с електрониката до откачащи се части от тапицериите в купето. Положително: покривът уплътнява добре и не тече, но ако все пак това се случи, се дължи на проблеми с електрониката, тъй като крайната поизиция на затваряне не бива правилно преценявана. При TÜV теч на масло има още при тригодишните екземпляри. Затова най-добре да проверите употребяваните екземпляри на подемник.