Преоборудван като кемпер VW T5 на 280 хил. км: заслужава ли си покупката?

2904
2024

Употребяваните бусове на Volkswagen са доста търсени – и държат високи цени. Този T5 е доказателство, че понякога си струва да купиш автомобил на много километри

Мечтата за собствен ван може да се изпари бързо поради ограничен бюджет. Докато днес модели на десетилетия често достигат астрономически цени, светът (на къмпингарите) изглеждаше напълно различно преди няколко години. Така например през зимата на 2015 г. като студент успях да сбъдна мечтата си, реализирана в проекта „Vanlife”.

Но и тогава при търсенето на подходящия автомобил важеше правилото, според което ако си готов да „избягаш“ от предварително зададените критерии, можеш да спестиш много пари! Така попаднах на T5, обявен за продажба при дилър на Volkswagen в родния ми град в Рурската област в Германия. Пробегът от 280 000 километра, естествено, в първия момент обостри вниманието ми, но останалите параметри бяха правилните: „малкият“ двигател със 102 к.с., година на производство 2011 г., допълнителна печка, върнат от лизинг и пълна сервизна история. И всичко това на цена 5000 евро (ок. 10 хил. лева). Страхотна оферта! Само няколко минути по-късно изкарах от двора буса, който се превърна в моя собственост. Какво страхотно чувство!

Паркинг с гледка: бусът пред Сейнт Майкълс Маунт в Корнуол.

VW T5 Camper: хладилник и соларен панел се превърнаха в Gamechanger-и

След това проектът за трансформация в кемпер започна с класическите стъпки: поставяне на преграда и облицовка на задната част, изолация, претапициране и дървена рамка за легло. Всичко беше замислено така, че да бъде възможно най-просто, за да може да се демонтира само в няколко стъпки при необходимост. Последваха маркиза, затъмняване на прозорците, въртяща се конзола за двойната седалка и плъзгащ се прозорец зад мястото на водача.

Благодарение на въртящата се конзола за двойната седалка старият Volkswagen разполага с перфектна холна гарнитура.

В крайна сметка, в ролята на Gamechanger-и влязоха хладилникът в комбинация със соларния панел на покрива. Това даде абсолютна автономния на буса за приключенци. А багажникът на покрива, комбиниран с кутия за багаж, осигурява допълнително място за товари при по-дълги пътувания и място за дъски за сърф. Почти девет години и безброй атлантически пътувания по-късно, бусът вече е на впечатляващите 416 000 километра според таблото – и продължава да се движи доста уверено!

При този T5 от 2011 ръждата не е била проблем

Междувременно, разбира се, някои износващи се части бяха сменени, както и предното стъкло, пострадало при удар от камъче, а също и алтернаторът. Досега не ни се бяха наложили сериозни ремонти и не е имало проблеми с двигателя. Ръжда също няма (да чукна на дърво).

Леглото е широко почти 1,60 метра и дълго 1,90 метра.

В един сервиз дори ме питаха дали таблото не е развалено – защото не вярваха на километрите. Ето защо Bulli-то се оказа абсолютно правилното решение – този бус е перфектното доказателство, че един автомобил не заслужава да бъде квалифициран като скрап само защото е навъртял повече от 150.000 километра. Ще бъде интересно да видим как ще се представи машината и в бъдеще.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин