2019
Porsche Taycan отбелязва премиерата си в САЩ на Автомобилния салон в Лос Анджелис на 20 ноември 2019 г. Изцяло електрическият спортен седан с четири врати предлага динамиката и свързаността, очаквани от Porsche, с ежедневна използваемост. Високоусъвършенстваните методи на производство и характеристиките на Taycan задават нови стандарти в сферата на устойчивостта и дигитализацията. В центъра на щанда на Porsche ще бъде новият Taycan 4S, който се превръща в началната точка на гама, до момента състояща се само от Taycan Turbo и Taycan Turbo S. Taycan 4S се предлага с два размера на батерията: Батерията Performance генерира до 390 kW (530 к.с.), а батерията Performance Plus – до 420 kW (571 к.с.) усилена мощност.
„Преди година представихме новото поколение на 911 в Лос Анджелис“, казва Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. „Сега продължаваме с Taycan – първия изцяло електрически спортен автомобил на Porsche. Калифорния е като втори дом на Porsche от десетилетия насам. Там е най-голямата общност от фенове на 911. Уверени сме, че Taycan ще продължи тази история на успеха.“
Освен за Taycan, Porsche избра Автомобилния салон в Лос Анджелис като място за щатската премиера на новия Macan Turbo. С 324 kW (440 к.с.) той добива статута на флагман сред компактните спортни SUV автомобили на Porsche. Паралелно с дебюта на Porsche във Формула Е на 22 и 23 ноември 2019 г. Porsche 99X Electric – първият изцяло електрически състезателен автомобил на марката – също ще бъде изложен на Автомобилния салон в Лос Анджелис.
Porsche Taycan 4S: трета версия на електрическия спортен автомобил
След Taycan Turbo S и Taycan Turbo, Taycan 4S е новата начална точка на електрическата гама. Едностепенна батерия Performance с общ капацитет от 79,2 kWh е монтирана като стандартно оборудване, а двустепенната батерия Performance Plus (с общ капацитет от 93,4 kWh), позната от Taycan Turbo S и Taycan Turbo, се предлага като опция.
Съответно изходната мощност и пробегът варират. С батерия Performance Taycan 4S генерира до 390 kW (530 к.с.) усилена мощност; с батерия Performance Plus осигурява до 420 kW (571 к.с.). И двата варианта на Taycan 4S ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди. Максималната скорост също е 250 км/ч и в двата случая, а пробегът е до 407 км с батерия Performance и до 463 км с батерия Performance Plus (съгласно WLTP и в двата случая). Максималният капацитет на зареждане (пиков) е 225 kW (батерия Performance) и 270 kW (батерия Performance Plus).
Спиращо дъха ускорение, теглителна сила, типична за спортните автомобили, и изключителна постоянно достъпна мощност – предимствата на Taycan се отнасят и за 4S. Постоянно възбуденият синхронен мотор на задната ос има активна дължина от 130 мм и е точно 80 мм по-къс от мотора в Taycan Turbo S и Taycan Turbo. С мотори на предната и задната ос, осъществяващи задвижването на всички колела, както и двустепенна трансмисия на задната ос, архитектурата на задвижване на 4S се състои от същите основни технически акценти, както при другите модели от серията. Това се отнася и за интелигентното управление на зареждането и впечатляващата аеродинамика на автомобила: със стойност на Cd от 0,22 аеродинамиката значително допринася за ниския разход на енергия и за по-големия пробег.
Със своя изчистен, пуристичен дизайн Taycan ознаменува началото на нова ера. Същевременно той запазва разпознаваемото ДНК на дизайна на Porsche. Отпред той изглежда особено снижен и широк със силно контурирани калници. Силуетът се оформя от спортната покривна линия, спускаща се надолу към задната част на автомобила. Силно изваяните странични части също са характерни. Елегантното купе, приближената задна D-колона и изразените рамене на калниците създават рязко подчертана задна част, типична за марката. Има и иновативни елементи като логото на Porsche със стъклен ефект, вградено в светлинната лента отзад.
Кокпитът също ознаменува началото на нова ера със своята ясна организация и напълно нова архитектура. Свободностоящият, извит инструментален клъстер оформя най-високата точка на таблото. Централен 10,9-инчов дисплей на системата за информация и развлечение и опционален дисплей за пътника отпред се комбинират, за да оформят интегрирана стъклена лента във вид на черен панел.
Porsche използва централно свързана контролна система
за шасито на Taycan. Интегрираната система Porsche 4D Chassis Control анализира
и синхронизира всички системи на шасито в реално време. Taycan 4S включва
адаптивно въздушно окачване с трикамерна технология, включително електронно
управление на амортисьорите PASM (Porsche Active Suspension Management –
Активно управление на окачването на Porsche)
като стандартно оборудване. Част от стандартното оборудване са и червените 6-бутални алуминиеви моноблокови фиксирани спирачни апарати отпред и 4-бутални алуминиеви спирачни апарати отзад. Вътрешно вентилираните чугунени спирачни дискове имат диаметър от 360 мм отпред и 358 мм отзад.
Porsche Macan Turbo с 440 к.с.: по-силен, по-бърз, по-пъргав
Новият Macan Turbo вече заема челното място в гамата компактни SUV модели на Porsche. Новият 2,9-литров 6-цилиндров двигател с двоен турбокомпресор в този обстойно преработен флагмански модел предлага 324 kW (440 к.с.), с 10% повече мощност спрямо своя предшественик с 20% по-малък работен обем.
С опционалния пакет Sport Chrono този автомобил може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди – подобрение от три десети спрямо преди. Максималната скорост на автомобила е 270 км/ч, което представлява увеличение от 4 км/ч. Акцент на обновеното шаси са високодинамичните спирачки Porsche Surface Coated Brake (PSCB) (Спирачки на Porsche с повърхностно покритие), които са стандартно оборудване. Благодарение на тънко покритие от волфрамов карбид те произвеждат до 90% по-малко спирачен прах в сравнение с обикновените чугунени спирачки.
Външно, Macan Turbo се характеризира със стиловите тенденции на поколението ревизирани модели. Новият върхов модел за гамата също така се откроява благодарение на уникалните акценти като специфичната за Turbo предна част и фиксирания заден покривен спойлер със своя дизайн с две крила.
Както водачът, така и пътниците се възползват от усъвършенствания интериор на Macan, включващ адаптивни спортни седалки с 18-степенно регулиране и аудиосистема със съраунд звук BOSE®.
Porsche 99X Electric: Първо състезание във Формула Е паралелно с Автомобилния салон в Лос Анджелис
След над 30 години Porsche се завръща в състезанията от типа Формула. С Porsche 99X Electric компанията установява заводско присъствие в Шампионата Формула Е на ABB FIA за 2019/2020 г. Свързаната с това реорганизация на ангажиментите в моторните спортове произтича от плана Porsche Strategy 2025, в който са включени както пуристични готови за пътя GT спортни автомобили, така и изцяло електрически спортни автомобили. Присъствие, и успех, в моторните спортове с електрически състезателни автомобили е важна част от стратегията Mission E на компанията.
Porsche 99X Electric също ще служи за платформа за разработка на бъдещи изцяло електрически серийни автомобили. Сърцето на този изцяло електрически състезателен автомобил е силовият агрегат E-Performance на Porsche, чиято разработка играе централна роля от самото начало. Регламентът на Формула Е изисква стандартно шаси и батерия, а технологията на задвижване се разработва от производителя.
В средата на октомври отборът TAG Heuer Porsche Formula E проведе тридневни интензивни тестове на пистата „Рикардо Тормо“ близо до Валенсия. Това бе първият път на пистата заедно с всички останали отбори, които ще се състезават в Сезон 6 на Шампионата Формула Е на ABB FIA през 2019/2020 г., и той предостави ценен опит за заводския отбор и неговите двама редовни пилоти, Нийл Яни и Андре Лотерер.
Първите две състезания за отбора TAG Heuer Porsche Formula E ще се състоят на Дирия еПри в покрайнините на Рияд (Саудитска Арабия) на 22 и 23 ноември 2019 г.
Porsche в САЩ
САЩ е вторият най-голям пазар за Porsche. През 2018 г. компанията е доставила над 57 000 автомобила там, което представлява девет последователни години на ръст. Тенденцията за настоящата фискална година също е положителна с 6% увеличение на доставките спрямо същия период на миналата година в размер на 45 062 бройки за първите девет месеца.
Пресконференцията на Porsche от Автомобилния салон в Лос Анджелис ще се излъчва на живо на NewsTV.porsche.com на 20 ноември от 18:50 до 19:15 ч. (Централноевропейско време).