Представяме ви: Wolf Puma ST

2003
2022

Ford Puma ST е практичен и шикозен малък кросоувър. Може ли обаче да бъде наистина спортен? Специалистите от Wolf Racing са превърнали високата Fiesta в истинска „бегачка”!

Досега компактните спортни кросоувъри не бяха много динамични. Модели като Nissan Juke Nismo, VW T-Roc R и Audi SQ2 притежават много голяма мощност, но са бързи предимно на прави отсечки. Когато излезете на път със завои, удоволствието приключва. Новата Puma ST обаче е умел майстор на завоите.

Това, че Ford са превърнали своя примерен компактен SUV в истински  ST, не учудва никого. Тъй като Puma е базирана на Fiesta, а малкият автомобил се предлага с 200 к.с. като ST. В момента това е един от най-бързите малкия автомобили с предно задвижване.

Още от появата си през 2020 г. Puma ST е сред изненадите на годината – тази по-висока Fiesta завива, ускорява и танцува със задница така, както никой не е очаквал да го прави.

А сега тунинг-специалистите на тема Ford от Wolf са се заели с Puma ST. Преди време те повишиха мощността на Fiesta от 200 на 240 к.с. – сега същия комплект се предлага и за Puma. Остава само да бъде настроено окачването и готово.

Puma е бърза колкото Fiesta ST

Лакът „Furious Green“ определено помага – както и изпълнените докрай калници. Вместо серийните 19-цолови джанти Wolf са поставили такива собствено производство с размер 20 цола. Гумите също са вместо 225 с размер 235 милиметра. Смъкване на окачването?  Puma е оборудвана с разработено заедно с хората от KW специално окачване с регулиращи се пружини. За по-як звук се грижи ауспухова уредба от неръждаема стомана.  

Хората от Wolf твърдят, че на пистата Puma е също толкова бърза, колкото и серийната Fiesta ST. Серийната кола спринтира за 6,7 от 0 до темпо 100 км/ч. А автомобилът на Wolf? По-бърза е с цяла секунда! 3-цилиндровият мотор блести със страхотна реакция, пъргаво разгръщане на мощността и още по-бързо ускорение.

Пригоден за всекидневието Wolf

До темпо 200 км/ч тунингованият автомобил успява да откъсне серийния вариант с над 3 секунди – това е много, особено при само 40 к.с. по-голяма мощност. Еластичността също се възползва – с увеличения  максимален въртящ момент 3-цилиндровият двигател ускорява значително по-добре от диапазона на ниските обороти. А  спортната ауспухова уредба?  Тя се включва в сценария с як звук.

Дали обаче окачването с регулиращи се пружини и 20-цоловите джанти са пригодени за всекидневието? Амортисьорите са със значително по-твърда настройка, но въпреки това съществува остатъчен комфорт. С притежаващите перфектни контури спортни седалки и разходът на гориво от само 9,3 литра на 100 км пътуването на дълги разстояния не е мъчение. Тунинг-специалистите посочват като максимална скорост 245 км/ч, като това е малко скромно – 250 км/ч могат да бъдат вдигнати съвсем спокойно.

Карали сме доста автомобили на пистата Заксенринг, но тази Wolf Puma ST е истинска наслада по отношение на управляемостта. Този Ford не просто завива, а направо се хвърля в завоите, повдигайки вътрешното за завоя задно колело. Никакво забавяне – истинска динамика а ла предно задвижване на най-високо ниво.

Увеличената мощност си струва всеки цент

Гумите с размер 235 на Michelin се държат отлично, спирачките захапват умело. Всичко това се усеща подобно на Fiesta ST, но са че доставящо още повече удоволствие. Накрая времето за обиколка не ни изненадва – 1:41,70 минути. Можеше да е и по-добро, ако Puma бе „обута” с полусликове.

Още няколко думи за цените. Увеличението на цената си струва всеки цент – също както и ауспуховата уредба. Според нас обаче окачването е по-подходящо за писта.

ИЗВОД

Ако не държите толкова на практичната страна на Puma ST и искате предимно да се забавлявате на пистата, то едва ли ще пропуснете пакета на Wolf. Значително по-бърз от серийната версия и доставя страхотно настроение! Също както и Fiesta ST, Wolf Puma демонстрира свръхзавиване . Превъзходно!

Технически данни и цена: Wolf Puma ST

двигател: ред. турбо 3-цилиндров, отпр. напр., работен обем: 1496 куб. см, мощност 177 кВт.(240 к.с.), макс. въртящ момент: 388/2500 об/мин, предно задвижване/6/степ. механична трансмисия, Д/Ш/В: 4226/1930/1520 мм, междуосие: 2588 мм, обем на резервоара: 45 л, обем на багажника: 456-1216 л, разход на гориво: 6,5 л/100 км, цена тестовия автомобил: 77 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв