Представяме ви: Skoda Scala


7
дек.
2018

Нов автомобил, ново име: след седемгодишно производство Skoda пуска наследника на Rapid. Неговото име: Scala. От втората половина на 2019 г. Scala ще се предлага само във версия Spaceback, като не е планиран седан вариант. Защо обаче е необходима смяната на името? Skoda иска да подчертае, че Scala прави огромна стъпка в сравнение с Rapid. Чехите сравняват този скок с трансформацията на Yeti в Karoq.

Новата Scala е първият модел на Skoda, използващ платформата MQB-A0 и с дължината си от 4,36 метра е с 6 см по-дълъг от Rapid Spaceback. Междуосието на Scala също е пораснало с пет сантиметра (2,65 метра). Впечатление прави късият преден надвес на каросерията на Scala.

Задницата на Scala е успешна: филигранните задни светлини са изцяло нови и напомнят много на тези на студията Vision RS. Плюс за Skoda Scala: ауспуховите тръби не са фалшиви. Детайл, който в бъдеще ще виждаме често в модели на Skoda: надписът Skoda.

Във вътрешното пространство също има промени: Scala изглежда значително по-модерно и висококачествено. При това въпреки, че засега става дума за предсериен вариант. Засега от Skoda не дават информация относно линиите на оборудване.

Инфотейнмънт системата е нова разработка и се предлага с дисплей с три размера. Базовият е 6,5-цолов, средният – 8-инчов, а най-големият – 9,2-инчов тъчскрийн. Допълнителни бутони има само най-малкият вариант. Като цяло кокпитът е прегледен и подреден.

Стигаме и до специалитета на чехите: предлаганото място. Rapid Spaceback предлагаше много място, но Scala се представя още по-добре. Както отпред, така и отзад Spaceback (който офицано не се казва така) предлага доста щедро пространство. Както за коленете, така и за лактите. Вместимостта на багажника на Scala е до 1410 литра. Опционално можете да разполагате с електрическо отваряне на задния капак.

По време на първите тестове на прототипа 1-литровите TSI мотори не ни впечатлиха особено. По-мощната версия със 115 к.с. подхожда повече на компактния автомобил, отколкото  тази с 95 к.с. Най-добре се представи разполагащият със 150 к.с. 1.5 TSI, който е оборудван с незабележимо работеща система за изключване на цилиндрите. При 1.6 TDI сътрудничеството между мотора и 7-степенната автоматична трансмисия още не е достатъчно зряло. Нещата са шумни и напрегнати. В сравнение с Rapid стандартното окачване на Scala е със значително по-комфортна настройка. Неравностите се поглъщат добре, страничното накланяне в завои е по-осезаемо, макар и не смущаващо.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >